پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نگرخواهی اختصاصی «فکرشهر» (6)
فکرشهر: روز دوشنبه ـ 26 شهریورماه 1398 ـ بود که فتح اله نوروزی به عنوان سرپرست فرمانداری دشتستان معرفی شد و در آیین معارفه اش، استاندار بوشهر تاکید کرد که وی، قطعا فرماندار هم خواهد شد. به گزارش «فکرشهر»، هر چند با گذشت نزدیک به دو ماه، هنوز حکم فرمانداری نوروزی صادر نشده، ولی با تاکیدی که استاندار بوشهر داشت، می توان به یقین گفت که فتح اله نوروزی، دومین فرماندار دشتستان در دولت های حسن روحانی خواهد شد؛ فرمانداری که بعد از حدود 6 سال معرفی می شود، چرا که در 4 سال دولت یازدهم و یک سال نخست دولت دوازدهم، «ارسلان زارع» فرماندار دشتستان بود و پس از وی نیز، فرمانداری به مدت حدود 8 ماه به صورت سرپرستی اداره می شد و اکنون و پس از حدود 6 سال، فرمانداری جدید برای این بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر معرفی شده است. در سال 1393 و پس از معارفه ارسلان زارع در دشتستان، پرونده ای در «فکرشهر» برای وی گشودیم و از صاحب نظران و کارشناسان در حوزه های مختلف و عموم مردم خواستیم به این سوال پاسخ دهند که «اولویت یا اولویت های فرماندار جدید شهرستان دشتستان، چه باشد؟»؛ پرونده ای که تا آخرین سال حضور ارسلان زارع نیز گشوده بود و هر سال با بررسی عملکرد وی در حوزه های مختلف و انتشارش در «فکرشهر» ادامه می یافت. از آن جایی که «فتح اله نوروزی»، به زودی حکم فرمانداری برای دشتستان را دریافت خواهد کرد، چنین پرونده ای را برای وی نیز گشوده ایم و در «فکرشهر» از عموم مردم و کارشناسان و صاحب نظران در حوزه های مختلف پرسیده ایم: ـ اولویت یا اولویت های فرماندار جدید شهرستان دشتستان، چه باشد؟ ـ به نظر شما فتح اله نوروزی چه کاری را در دشتستان، در اولویت اقداماتش قرار دهد؟ ـ شما برای مشکلات شهرستان و اولویت هایی که مد نظرتان است، چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟
کد خبر: ۶۴۶۷۶
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

فکرشهر ـ سمیه زارع*: آموزش و پرورش یکی از ارگان های بسیار مهم است که در هر جامعه پیشرفته ای دارای اهمیت بسزایی است؛ زیرا که نیروی انسانی خود را جهت پیشرفت و پیشبرد هر چه بیشتر هر جامعه ای می سازد. شاید بهترین تعبیری که می توان از آموزش و پرورش داشت، این باشد: «کارخانه ای که محصول آن ساخت نیروی انسانی است».

عملکرد و نگاه مدیران در سطح بالا مانند فرماندار را می توان به ریشه های درختی که  در خاک خوب تنیده و رشد کرده است، تشبیه کرد و این باعث می شود که درخت، میوه های خوبی را به ثمر بنشاند.

از فرماندار دشتستان به عنوان ریاست شورای اداری شهرستان انتظار می رود که نگاه ویژه ای از نظر بودجه به ارگان آموزش و پرورش داشته باشد، چه بسا با بودجه هر چه بیشتر می توان برنامه ریزی دقیق تر و بدون دغدغه ای داشت. 

یکی از مهم ترین شاخص های ارزیابی آموزش و پرورش، قبولی های کنکور سراسری است که فرماندار محترم می تواند به کمک آموزش و پرورش آمده و با رایزنی با شرکت ها و ادارات شهرستان همچون کارخانه سیمان و شهرداری و جذب بودجه های مورد نظر در تشکیل و برگزاری هر چه با کیفیت تر کلاس های آمادگی کنکور، سهم بسزایی در ارتقای سطح علمی جوانان شهرستان داشته باشد.

با توجه به نگاه ویژه دولت به بحث مهارت آموزی دانش آموزان، نگاه ویژه به هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش شهرستان و تامین بودجه و تجهیزات مورد نیاز کارگاهی و آزمایشگاهی، دانش آموزان به راحتی می توانند بعد از اتمام دوران تحصیلی وارد بازار کار شوند و می توانند کارآفرینان موفقی باشند و سهم شهرستان در بخش اشتغال زایی را بهبود ببخشند.

همچنین انتظار می رود طبق ماده 16 قانون شوراهای آموزش و پرورش و تامین فضای آموزشی که بسیا حایز اهمیت است و به این موضوع اشاره دارد که شهرداری موظف است با توجه به نیازهای پیش بینی شده در طرح تفصیلی شهر ها با استفاده از امکانات و مجوزهای قانونی خود، زمینه احراز مالکیت زمین های پیش بینی شده جهت توسعه فضاهای آموزش و پرورش را برای اداره آموزش و پرورش فراهم سازد.

فرماندار با اختیارات و رایزنی که می تواند انجام دهد، می تواند کمک کند چند درصد از محل عوارض شهرداری ها و دهیاری ها به آموزش و پرورش شهرستان اختصاص  داده شود.

*فرهنگی ـ عضو شورای مرکزی مجمع جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان

 

در این باره

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه نخبگان/ ضیاءالدین لیراوی

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه کارآفرینی و اشتغال شهرستان/ مریم احمدزاده

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه عمرانی شهرستان/وحید امیر

 اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه روستایی/ محمدمهدی مشایخی

اولویت های فرماندار جدید دشتستان از دیدگاه «محمدباقر سعادت»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر