جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۷۲۶
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دانشجو و دانشگاه در شرایط کنونی کشور دارای جایگاه و نقش ویژه‌ای در عرصه‌های مختلف و بویژه رسیدن به خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی دارند.

به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در جمع دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو افزود: دانشجویان باید با تلاش شبانه‌روزی همه علوم به‌ویژه علوم استراتژیک را به مرجعیت علمی تبدیل کنند.

وی بیان کرد: علم یک عنصر مهم در اقتدار آفرینی و عمده کشورهای دنیا از دیرباز به‌دنبال مهار و انحصار علم بوده‌اند تا با استفاده از علم و فناوری  بتوانند سایر کشورها را وابسته و دنبال‌رو سیاست‌های خود کنند.

صفایی بوشهری ادامه داد: علم همچنین یک ابزار مهم برای ثروت آفرینی است و بیشتر کشورهای سلطه‌گر و استعمارگر به‌دنبال این هستند تا با استفاده از این ابزار قدرتمند سایر کشورها را به شکل نوینی به استعمار خود درآورند.

وی اظهار داشت: در این ارتباط انقلاب اسلامی با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و اراده دانشجویان انقلابی با ایجاد آزادی علمی، این زمینه را فراهم  کرده‌ است که علم در خدمت همه جامعه بشری و کشورها باشد.

صفایی بوشهری افزود: اگر کشوری مانند انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف علمی مانند هسته‌ای بتواند به سطح بالایی از علم دست پیدا کند جهان استکبار ابتدا سعی می‌کند دانشمندان آنها را در خدمت بگیرد و اگر نتوانستند مانند شهید شهریاری، شهید احمدی روشن و سایر شهدا اقدام به ترور آنها می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید بر لزوم علم آفرینی گفت: دانشگاه‌های ایران اسلامی در همه علوم تجربی، پایه، انسانی و  دیگر دانش‌ها باید یک جهش فوق‌العاده داشته باشند، زیرا چنانچه می‌خواهیم در نظم جهانی دارای جایگاه باشیم باید در همه علوم بویژه علوم استراتژیک به مرجع تبدیل شوند.

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از همه دانشجویان و استادان انتظار می‎رود در انتخاب خود دقت و کسانی را به عنوان نماینده انتخاب کنند که دارای تقوا، شجاعت انقلابی، ولایتمداری و روحیه خدمت به مردم باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر