جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۷۴۷
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: موانع ثبت وقایع حیاتی این شهرستان با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی بویژه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی این حوزه برطرف شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع این شهرستان افزود: یکی از مهم‌ترین نشست‌ها در شهرستان‌ها  که از جایگاه قانونی برخوردار و حایز اهمیت است و می‌تواند در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های  کمک شایانی کند، شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی است.

وی گفت: نتایج جلسات شورای هماهنگی ثبت وقایع  در برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری‌ و پیشبرد بهتر امور دستگاه‌های متولی شهرستان لازم و اثرگذار است.

مهرجو با بیان اینکه ثبت وقایع در مهلت قانونی ارزش دارد، اظهار داشت:  با آنالیز و تحلیل جمعیتی شهرستان در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی می‌توان برنامه مدون و دقیق‌تری در سطح شهرستان اجرایی کرد.

مهرجو بیان کرد: از دستگاه‌های عضو این شورا انتظار است که در اجرای تبصره ذیل ماده ۱۵ و ۲۵ ثبت احوال اداره متبوعه همکاری و تعامل نزدیک داشته باشند.

فرماندار گناوه افزود: دهیاران بنا به وظایف ذاتی و در اجرای ماده ۵ قانون ثبت احوال که پیش‌بینی شده‌است، مکلف به همکاری در مراحل  ثبت وقایع حیاتی در روستاها هستند.

رئیس اداره ثبت احوال گناوه گفت: این جلسه با دستور کار بررسی پوشش وقایع حیاتی و مصوبه‌های قبلی برگزار و تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

سهراب  تمیمی افزود: اداره ثبت احوال گناوه در هشت ماه امسال توانست با ۱۰۰ درصد ثبت بموقع حیاتی در مهلت مقرر رتبه اول را در بین  دیگر ادارات شهرستان‌های استان بوشهر بدست آورد.

وی اظهار داشت: طبق ماده ۱۵ و ۲۵ قانون ثبت احوال، وقایع ولادت در مهلت ۱۵ روزه و وفات ۱۰ روز ثبت شود که این اداره با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط موفق عمل کرده‌است.

تمیمی گفت: یکی از مشکلات و موانع دیرثبتی، ولادت‌های خارج از استان است که امیدواریم با همکاری شبکه بهداشت و درمان برطرف شود.

رئیس اداره ثبت احوال گناوه افزود:  ولادت‌های ثبت شده در هشت ماه امسال یکهزار و ۵۱ مورد است که  ۸۰ درصد آن متعلق به شهر است.

وی بیان کرد: از مجموع موالید به ثبت رسیده ۵۶۹  مربوط به پسران و ۴۸۲ دختران و  در این میان ۱۴ دوقلوزایی بوده‌است.

تمیمی یادآورشد: بیشترین فراوانی نام ثبت شده در هشت ماه امسال در رده پسران حسین، علی، امیرحسین، محمدرضا و امیرعلی و دختران فاطمه، زهرا، رقیه، مهرسا، آوا و باران است.

شهرستان گناوه با جمعیتی بیش از ۱۰۳ هزارنفر در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر