جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۷۶۱
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

فکرشهر: مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید خیزش ملی اتفاق بیافتد و عزم همگانی وجود داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالرسول عمادی ظهر یکشنبه در همایش دو روزه علمی و آموزشی کشوری دست‌اندرکاران حوزه بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بوشهر اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 6 ساحت تربیتی شامل اخلاقی، عبادی و اعتقادی، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه و هنری زیباشناختی و است.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تنوع محیط‌های یادگیری را به ما گوش زد می‌کند افزود: بر اساس این سند نه‌تنها محیط مدرسه بلکه همه محیط‌ها، محیط یادگیری است.

عمادی بیان کرد: در واقع سند تحول بنیادین ما را به یک حصار محکم دعوت می‌کند که در آن فرزندانمان از آسیب‌ها مراقبت کنیم.

وی اضافه کرد: اگر سند تحول بنیادین را به درستی فهم و به مقتضای آن عمل کنیم می‌توان از آسیب‌های فردی جلوگیری کنیم تا به آسیب‌های اجتماعی تبدیل نشوند.

 مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نقش پیشتازی و طلایه‌داری آموزش و پرورش در بحث پیشگیری آسیب‌های اجتماعی اثبات‌شده است افزود: تربیت به ذات بر عهده خانواده است و آموزش و پرورش معد خانواده است و اصلی‌ترین معد خانواده مدرسه است.

عمادی با اشاره به اینکه باید محیط‌های متنوع بیرون را محیط یادگیری بکنیم بیان کرد: همه سازمان‌ها و نهادها باید وظیفه خود را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خوبی ایفا کند

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تنوع در محیط‌های یادگیری را به رسمیت شناخته است گفت: تنوع در محیط‌های یادگیری تنها توسط آموزش و پرورش مقدور نیست

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وظیفه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر عهده همه نهادهای اجتماعی است خاطرنشان کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید خیزش ملی اتفاق بیافتد و عزم همگانی وجود داشته باشد

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر