جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۸۶۹
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیراستان بوشهر گفت: سه هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس این شهرستان به عنوان سفیر سلامت فعالیت دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد آخوندی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه سفیران سلامت دانش‌آموزی در مدرسه بنت‌الهدای شهر آبدان شهرستان دیر گفت: سفیران سلامت دانش‌آموزی نفش موثری در فرهنگ‌سازی و ارتقا سلامت جامعه دارند.

وی افزود: سفیر سلامت دانش‌آموزی به داوطلب و علاقمند به فعالیت‌های گروهی در حیطه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اطلاق می‌شود با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم و تشویق به تحرک در تمام مدارس شهرستان دیر اجرا می‌شود.

وی  با بیان اینکه مطابق این برنامه قرار است ۱۰ درصد دانش‌آموزان به عنوان سفیر سلامت انتخاب شوند گفت : این آمار در شهرستان دیر ۳۰ درصد است که ۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس شهرستان به عنوان سفیر سلامت ثبت نام و در کلاس‌های آموزشی شرکت و فعالیت دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بیان کرد: طرح‌های مکمل‌یاری، پدیکلوزیس، دندان عاری از پوسیدگی، مدارس مروج سلامت، سنجش میزان ید ادرار دانش‌آموزان، وارنیش فلوراید، تغذیه، سفیر سلامت، بهداشت محیط از جمله طرح‌هایی است که با همکاری اداره آموزش و پرورش در مدارس شهرستان دیّر در دست اجرا است.

آخوندی با بیان اینکه ۵۷ مدرسه درشهرستان دیر به عنوان مدارس حامی سلامت معرفی شده‌اند، گفت: وزارت بهداشت و درمان برنامه‌های گوناگونی را برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته‌است تا بتواند به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت در کنار سایر نهادها به ارتقای سطح سلامت جامعه کمک کند.

وی بیان کرد: پیشگیری و خود مراقبتی زیربنای اصلی سلامت است و سفیران سلامت دانش‌آموزی با انتقال آموزش‌های بهداشتی به دوستان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها باعث فرهنگ‌سازی در زمینه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها می‌شوند.

دیر درفاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب  استان بوشهر قراردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر