جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۸۷۱
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نماز مدرسه تربیت و سعادت انسان است و ترویج این فریضه الهی موجب سالم سازی جامعه می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با اعضای ستاد برگزاری پنجمین اجلاس استانی نماز استان بوشهر افزود: اقامه نماز قلب انسان را از گرفتاری‌ها، فشارهای قدرت، ثروت، شهرت و شهوت نجات می‌دهد و انسان را به آرامش و آسایش می‌رساند.

وی اضافه کرد: نماز در معماری شخصیت انسان اثرگذار است و با تعهداتی که برای انسان ایجاد می‌کند زمینه سالم‌سازی خانواده و اجتماع عمومی را فراهم می‌کند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه نماز نافله انسان را به سمت فضایی مطلوب همراه با آرامش هدایت می‌کند تاکید کرد: نماز اجباری هیچ گاه در نهادینه شدن فرهنگ آن کارساز نیست و باید با شوق به این فریضه الهی توجه شود.

صفایی بوشهری گفت: آموزش و پرورش بهترین مکان برای گسترش فرهنگ اقامه نماز است چون دانش‌آموزان در سن یادگیری قرار دارند.

امام جمعه بوشهر گفت: با بررسی‌های انجام شده آمار طلاق و جرایم اجتماعی بیشتر در افرادی رخ می‌دهد که از اقامه نماز غافل هستند چرا که نماز انسان را از بسیاری گناهان، جرایم و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر گفت: ۳۵۰ اثر برای ارائه در پنجمین اجلاس استانی نماز که هفته آخر آذرماه در استان برگزار می‌شود، ارسال شده است.

حسن ابراهیمی افزود: ستاد پنجمین اجلاس استانی نماز تلاش وافری در مسیر عمل‌گرایی و تاثیرگذاری در  گسترش فرهنگ اقامه نماز کرده است.

وی، شناسایی و برطرف کردن ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت را از برنامه‌های مهم ستاد اقامه نماز استان بوشهر عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر گفت: مردم استان بوشهر توجه ویژه‌ای به اقامه فریضه الهی به ویژه نماز دارند و این فرهنگ بوشهر را به استانی مذهبی تبدیل کرده است.

ابراهیمی بیان کرد: ترویج فرهنگ نماز در بین نسل جوان، تشکیل جلسه های ستاد اقامه نماز و امربه معروف و نهی از منکر از جمله برنامه‌های ستاد اقامه نماز در استان بوشهر است.

وی در خصوص برگزاری پنجمین اجلاس استانی نماز با عنوان نماز و مدرسه گفت: این اجلاس با موضوع راهکارهای ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین دانش‌آموزان و حضور فعال روحانیون در نماز جماعت مدرسه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری پنجمین اجلاس استانی نماز بوشهر گفت: در راستای هرچه بهتر برگزار کردن اجلاس نماز سه کمیته‌ علمی پژوهشی، پشتیبانی و اطلاع‌رسانی و تبلیغ در استان تشکیل شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر