شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ لیلا بحرینی: نهمین نمایشگاه انفرادی علی زیارتی ـ کاریکاتوریست دشتستانی ـ با عنوان «هیچ» در سازمان اداره تبلیغات برازجان برپا شده است....
کد خبر: ۶۴۹۰۲
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰

فکرشهر ـ لیلا بحرینی: نهمین نمایشگاه انفرادی علی زیارتی ـ کاریکاتوریست دشتستانی ـ با عنوان «هیچ» در سازمان تبلیغات اسلامی برازجان برپا شده است.

به گزارش «فکرشهر»، علی زیارتی، کاریکاتوریست چهل ساله که اهل روستای زیارت دشتستان است، کار نقاشی و كاریکاتور را از کودکی به صورت خودساخته آغاز کرده است و نهمین نمایشگاه انفرادی وی، روز سه شنبه ـ 19 آذرماه 1398 ـ افتتاح شده است.

زیارتی درباره موضوع طرح های نمایش داده شده در این نمایشگاه به «فکرشهر» گفت: موضوع اکثر تابلوها در زمینه نقد اجتماعی و‌ مطالبه گری است و بیشتر نقدها مربوطه به مسوولین، نامدیریتی و بحران مدیریت است.

 وی با بیان‌ این که تعداد آثار موجود در نمایشگاه، سی و سه تابلو است، ادامه داد: این آثار به قصد نمایشگاه کشیده نشده بودند و زمانی که قصد کردم که نمایشگاهی برگزار کنم از میان آن ها چند اثر را انتخاب کردم.

زیارتی درباره مشکلات حوزه حرفه ای خود نیز گفت: مشکل ما وجود نداشتن مکانی‌ مناسب برای برگزاری نمایشگاه ها و نبود حمایت کافی از هنرمندان است و دوست داریم که سازمان فرهنگ و ارشاد ما قوی تر شود و بودجه  و سالنی برای برپایی نمایشگاه ها داشته باشد که ما نخواهیم برای برگزاری نمایشگاه ها به میراث فرهنگی و سازمان تبلیغات رو بیندازیم.

وی اضافه کرد: بهتر است که ما در خانه خودمان کنسرت یا نمایشگاهی برگزار کنیم که متاسفانه ما به غیر از اینجا جایی دیگری نداریم.

کاریکاتوریست دشتستانی در پاسخ به این سوال «فکرشهر» که «چرا هیچ؟» نیز گفت: هنرمند یا هر شخص حقیقی دیگر سرش به آسمان برسد، باید به هیچ بودن عشق بورزد؛ هیچکس برتر از دیگری نیست مگر در معرفت و احترام. هیچ پر از حرف است و من به هیچ بودنم افتخار می کنم.

به گزارش «فکرشهر»، این نمایشگاه تا 22 آذرماه از ساعت 17 الی 20 در سالن سازمان تبلیغات شهر برازجان برای بازدید عموم دایر است.

گزارش تصویری افتتاح نمایشگاه اینجا
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر