شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۰۰۲
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵

فکرشهر: امام جمعه دلوار در خطبه های نماز جمعه 22 آذرماه، با اشاره به اجرای کنسرت در هفته گذشته و مراجعه و گلایه مردم متدین و ارزشی نسبت به این رخداد در شهرستان تنگستان، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه حقیر با برگزاری این مراسم موافق نبوده‌ام و دلایلم را برای عدم برگزاری این مراسم در جلسات مختلف بیان کرده‌ام، اما با اصرار مسؤولین شهرستان بر این امر که برگزار کنسرت ضروری است چند نکته را از این تریبون اعلام کنم، اول چه کسانی که موافق برگزاری بودند و چه کسانی که مخالف بودند مراقب باشند فضای شهر را چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی به سمت دوقطبی شدن و رو در رویی نبریم که رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند که از این مسئله پرهیز کنید.

حجت الاسلام اسدی، عنوان کرد: در شهری که همه مردم همدیگر را می‌شناسند و غالبا اقوام همدیگر هستند، چرا باید دوقطبی ایجاد شود و رو در روی هم دیگر بایستیم، مراقب باشید که عده‌ای از این فضا سوءاستفاده نکنند.

خطیب جمعه دیلم یادآور شد: قشر زیادی از مردم این شهرستان مومن هستند و شعائر دینی برایشان مهم است و مکرر به ما مراجعه می‌کنند، خدا را شاهد می‌گیرم تا دیشب هم به من مراجعه کرده‌اند و ناراحت‌اند؛ ما نمی‌توانیم نسبت به دغدغه‌های دینی و درست مردم مومن بی‌تفاوت باشیم، به همین دلیل هم از مسؤولین گلایه کردیم که اگر در این شهر قرار است در حوزه فرهنگ کاری اتفاق بیافتد به واسطه‌ تصدی مسؤولیت امام جمعه توسط این حقیر، ما هم باید کمک کنیم، البته که ما عنود نیستیم واقع مطلب این است که ما باید جلسه کارشناسی بگذاریم باید نتیجه هر کار فرهنگی را بررسی کنیم. آیا در این قضیه نظر کارشناسان دینی لحاظ شده بود؟ گله‌مندی من این است که نباید به نظر متخصصین مذهبی در مسائل فرهنگی توجه نشود.

وی با اشاره به مطرح شدن عدم‌مخالفت مقام‌معظم‌رهبری با مقوله‌ کنسرت، خاطرنشان کرد: موسیقی با شکل ظاهری کنسرت دو چیز است من به دوستان گفته‌ام حاضرم با سخنان رهبر انقلاب با شما مباحثه کنم، من هنر را دوست دارم اما با این شکل کنسرت مخالف هستم، من با هنر مخالف نیستم بلکه با اختلاط و رقص و پای‌کوبی، با مجلس گناه مخالف هستم. می‌شود این‌ها را مدیریت کرد  و همچنین من معتقدم هنر باید یک قالبی شود برای ارائه مطالب اصیل انقلابی و مسؤولان نباید هنر را تبدیل به قالبی برای اختلاط و رقص و پای‌کوبی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر