جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ حبیب پورمند*: کار هیات های اجرایی انتخابات تمام شده است. در استان بوشهر و در پایان راند اول، اکثر کاندیداها مورد تایید هیات اجرایی قرار گرفتند؛ از افرادی که مورد تایید قرار گرفته اند، اکثرا یا خود را انقلابی می نامند و یا اصولگرا و اصلاح طلب؛ حضور این افراد در انتخابات هم در ایجاد شور انتخاباتی موثر است و هم عرض اندامی برای آینده ایشان در مناصب سیاسی و اجتماعی خواهد بود...
کد خبر: ۶۵۸۴۳
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

فکرشهر ـ حبیب پورمند*: کار هیات های اجرایی انتخابات تمام شده است. در استان بوشهر و در پایان راند اول، اکثر کاندیداها مورد تایید هیات اجرایی قرار گرفتند؛ از افرادی که مورد تایید قرار گرفته اند، اکثرا یا خود را انقلابی می نامند و یا اصولگرا و اصلاح طلب؛ حضور این افراد در انتخابات هم در ایجاد شور انتخاباتی موثر است و هم عرض اندامی برای آینده ایشان در مناصب سیاسی و اجتماعی خواهد بود.

وقتی یک نظام سیاسی در چارچوب قانون اساسی تمام ابزارها را برای ورود افراد و تحقق یک انتخاب آزاد فراهم کرده، این حق مردم است؛ که در عالم سیاست از آن به عنوان دموکراسی یاد می شود؛ اما متاسفانه پس از پایان ثبت نام کاندیداها، هنوز جوهر خودکار ثبت نام آن ها خشک نشده است، که فورا بیانیه صادر می کنند و به نفع فلان کاندیدا کناره گیری می کنند.

این چه معنایی می تواند داشته باشد جز این که ما برای موج آفرینی و ایجاد جو روانی در انتخابات، کاندیدای استیجاری به میدان بیاوریم و قبل از انتخابات، ماموریت وی را تحت عنوان حمایت از خود به پایان برسانیم که افکار عمومی بگویند فلانی از فلانی حمایت کرد؟! پس چون تعداد بیشتری از فلان کاندیدا حمایت می کنند و انصراف می دهند، لذا اقبال عمومی به سوی اوست و او شانس اول انتخابات است و در نتیجه آرای سرگردان هم به سمت ایشان سوق داده شوند. 

آیا این ها بازی با سرنوشت مردم نیست؟

در طول این چهل سال، علاوه بر کارهای خوب، هنوز کشور دچار محرومیت است و این متوجه همه گروه های سیاسی و اجتماعی است. افرادی هستند که در هنگام انتخابات موج سازی می کنند و دم از وحدت جناح ها می زنند، باید از مدعیان وحدت پرسید که شما خود کجای این میدان رقابت ایستاده اید؟ اتحاد برای آبادانی کشور یا ایجاد اتحاد به بهانه آبادانی یک بخش یا یک کاندیدای خاص؟

بیایم ایرانی و به صورت کلان بنگریم و خود را دچار هیجانات نکنیم و با انتخاب اصلح برای ایران کار کنیم.

*فعال سیاسی
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر