جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۰۳۱
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از ابلاغ اعتبارات برای استقرار نظام پایش و سنجش آلایندگی زیست محیطی در عسلویه و کنگان خبر داد و گفت: برای رفع و کنترل آلایندگی‌های زیست محیطی در کنگان و عسلویه طرح‌های مهمی مصوب و عملیاتی شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، فرهاد قلی‌نژاد ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های مصوبات سفر رئیس جمهور برای رفع آلایندگی زیست محیطی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر اظهار داشت: استقرار نظام پایش زیست محیطی در کنگان و عسلویه از برنامه‌های مهم در راستای مقابله با آلودگی زیست محیطی است.

وی با تاکید بر توجه به حل مشکلات آلایندگی زیست محیطی در مناطق اطراف تاسیسات پارس جنوبی افزود: توجه به پیوست‌های سلامت در اجرای طرح‌های صنعتی به‌ویژه تاسیسات نفتی، گازی و پتروشیمی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به‌سلامت مردم ساکن پیرامون  تاسیسات پارس جنوبی شده است گفت: در راستای حل مشکلات زیست محیطی در شهرستان‌های کنگان و عسلویه کارگروه ملی رفع آلایندگی ‌تشکیل شده است.

قلی‌نژاد از احداث مرکز پایش و سنجش زیست محیطی در کنگان و عسلویه خبر داد و بیان کرد: برای رفع و کنترل آلایندگی‌های زیست محیطی در کنگان و عسلویه مرکز پایش  و سنجش زیست محیطی راه‌اندازی می‌شود.

وی از ابلاغ اعتبارات برای استقرار نظام پایش و سنجش آلایندگی زیست محیطی در عسلویه و کنگان خبر داد و افزود: در این راستا دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، گرد و غبار، دستگاه‌های تخصصی لپدار به عنوان دستگاه پیشرفته سنجش آلایندگی هوا از راه دور مستقر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: نخستین پایش و سنجش زیست محیطی در مناطق  تاسیسات پارس جنوبی تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

قلی‌نژاد با بیان اینکه فاز دوم این طرح سال آینده اجرایی می‌شود گفت: فاز دوم پایش آلایندگی زیست محیطی در عسلویه و کنگان شامل ساختمان آزمایشگاه بررسی آلایندگی سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر