جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۰۸۲
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی مرمت عمارت مَلِک بوشهر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمد حسین ارسطو زاده بیان کرد: عمارت تاریخی ملک یکی از عمارت‌های شاخص شهر بوشهر است که با شماره ۲۱۸۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و در منطقه بهمنی قرار دارد.

وی افزود: این عمارت با مساحتی بالغ بر ۱۳۰۰ متر مربع دارای کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی است که عملیات مرمت و آماده‌سازی آن از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان حجم سرمایه‌گذاری برآورد شده برای مرمت عمارت تاریخی ملک را ۴۳ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: با آغاز عملیات اجرایی مرمت این عمارت شاهد استحکام بخشی و احیای دوباره این بنا در آینده خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت احیای ابنیه‌های تاریخی و فرهنگی تصریح کرد: عمده دلیل واگذاری بنا‌های تاریخی _ فرهنگی به بخش خصوصی در سال‌های اخیر، تسریع در مرمت و احیا اماکن تاریخی، جلوگیری از آسیب به این بناها، تقویت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های این بخش برای حفظ و احیا اماکن تاریخی و توسعه گردشگری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر