جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۴۳۶
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱

فکرشهر: فرماندارگناوه گفت: توسعه و فعال کردن بیشتر صنعت پوشاک اولویت اصلی و مهم این شهرستان در برنامه‌های توسعه فراگیر ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز پنجشنبه در نشست توسعه صنعت پوشاک شهرستان گناوه افزود: تامین مالی، سرمایه و انعطاف پذیری در مقررات و قوانین در توسعه و فعال شدن تولید پوشاک مهم و باید مورد  توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تامین مواد اولیه و تجهیزات در به چرخش درآوردن صنعت پوشاک لازم است تا بتوانیم این شهرستان را به  قطب پوشاک تبدیل و به دیگر نقاط استان تسری و با شهرهایی نظیر مشهد و تبریز رقابت کرد.

مهرجو گفت: نوع مدل و طراحی در صنعت پوشاک باید به گونه‌ای باشد که بتواند به نیاز داخلی کشور پاسخ داده و تقاضا برای محصول ایجاد کند که این امر مستلزم آموزش‌های  لازم است.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه بازار این شهرستان از بازارهای مهم، مطرح و در پیوند با سایر بازارهای کشور است گفت: در زمینه صنعت پوشاک گام‌های اولیه در این شهرستان   برداشته شده به‌گونه‌ای که افراد کم بضاعت و بی‌سرپرست با اولویت بانوان را پوشش می‌دهند.
وی ادامه داد: نگاه ما به این صنعت یک نگاه فراگیر به کل شهرستان با رویکرد توسعه اشتغال روستایی و پایدار، کاهش فقر و توانمندسازی افراد جامعه است.

وی  اظهار کرد: تامین مالی و سرمایه مورد نیاز مهمترین مساله اشتغال در شهرستان گناوه است که با بهره‌مندی از منابع مالی ایجاد شده شامل تسهیلات اشتغال،صندوق کارآفرینی امید و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می‌توان گام موثری برای اشتغال پایدار در این شهرستان برداشت.

مهرجو گفت: برای حمایت و تشویق بیشتر تولیدکنندگان فرایندها و مقررات موجود باید کوتاه‌تر و انعطاف پذیرتر شود تا سرعت‌بخشی لازم در اشتغال‌زایی و تولید انجام شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر گفت: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه در جمع ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور قرار گرفته، طرح و برنامه‌هایی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در این منطقه درنظر گرفته شده است.

رسول رستمی افزود: در این شهرستان ظرفیت  و امکانات مناسبی برای توسعه صنعت پوشاک وجود دارد و باید از این فرصت برای اشتغال‌زایی استفاده کرد.

وی افزود:با توجه به اینکه صنعت پوشاک در شهرستان گناوه از صنایع پیشرو استان به‌شمار می‌رود، وجود امکانات و مواد اولیه این صنعت در این شهرستان چشم‌انداز مناسبی برای  راه‌اندازی صنعت پوشاک است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع و در ردیف  شهرستان‌های  کمترتوسعه یافته قرار گرفته است.

 
 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر