سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۵۱۷
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۴

فکرشهر: «ما خانواده شهدای پلاسکو می‌گوییم ای کاش پلاسکو هم جعبه سیاه داشت.»

به گزارش فکرشهر،‌ روزنامه ایران نوشت: «مراسم سومین سالگرد شهدای آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکو روز جمعه با حضور خانواده‌های جانباختگان و جمعی از مردم  در قطعه ۵۰ بهشت زهرا برگزار شد. این در حالی بود که جای مسئولان شهرداری و کسانی که از روز نخست وعده‌های زیادی برای همراهی و کمک به این خانواده‌ها داده بودند در کنار خانواده ها خالی بود.‌

مادر آتش‌نشان رضا نظری گفت: متأسفانه در این سه سال به پرونده فرزندان ما رسیدگی نشده است و بارها اعتراض کرده و  خواسته‌مان را بیان کردیم  اما هر بار با بهانه‌های مختلف روبه‌رو شدیم. حتی قرار بود برای روز یکشنبه آینده به مقابل دادسرای جنایی تهران برویم اما باز هم به ما وعده دادند که پرونده در حال رسیدگی  و نتیجه‌گیری است اما جالب است که پارسال بخاطر حادثه سانچی رسیدگی به پرونده به تعویق افتاد و امسال هم حادثه هواپیمای اوکراینی باعث شد باز هم پرونده ما به فراموشی سپرده شود. فقط سؤال ما خانواده‌های آتش‌نشانان پلاسکو این است که تا وقتی به پرونده پلاسکو رسیدگی نشده چطور پرونده‌های دیگر را رسیدگی می کنند.

او افزود: در روزهای اول به ما گفتند ۱۴ مقصر در این پرونده شناسایی شده اند اما حالا به ۴ ارگان رسیده که آن هم هنوز به اتهامشان رسیدگی نکرده‌اند.

ای کاش پلاسکو جعبه سیاه داشت

این مادر ادامه داد: ما خانواده شهدای پلاسکو می‌گوییم ای کاش پلاسکو هم جعبه سیاه داشت و از کشور دیگری می‌آمدند و به پرونده ما رسیدگی می‌کردند. برایمان عجیب است که چرا تاکنون فرزندان ما شهید محسوب نشده‌اند.

ساختمان پلاسکو روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ دچار حریق و ریزش شد که در این حادثه ۱۶ نفر از آتش‌نشانان جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۳۰ نفر مصدوم شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر