سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
کد خبر: ۶۶۵۲۵
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۰

فکرشهر: نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ برتر به پایان رسید و تیم‌های مختلف تلاش کردند برای حضور قدرتمندانه در ادامه فصل ترکیب خود را تقویت کنند و بازیکنان زیادی در این بین جابجا شدند.

به گزارش فکرشهر، خبرآنلاین نوشت:‌ «فصل نقل و انتقالات نیم‌فصل دوشنبه شب به پایان رسید و حالا تیم‌ها فقط می‌توانند بازیکن آزاد جذب کنند. نقل و انتقالات زمستانی لیگ ایران بر خلاف سال‌های گذشته تا روز آخر آرام دنبال شد و اغلب تیم‌ها فعالیت خود را به روز آخر موکول کردند و همین باعث شد روز پایانی نقل و انتقالات بسیار شلوغ دنبال شود. تیم‌های ایرانی هم‌چون سال‌های گذشته نفرات زیادی را جذب کردند که این موضوع در فوتبال روز دنیا کمتر دیده می‌شود و در لیگ‌های معتبر کمتر تیمی در نقل و انتقالات نیم‌فصل به دنبال تغییرات پرتعداد است.

بدون تردید مهم‌ترین انتقال زمستانی فوتبال ایران که سر و صدای زیادی هم به پا کرد، انتقال آیاندا پاتوسی، هافبک سابق تیم استقلال به فولاد خوزستان بود؛ در شرایطی که تصور می‌شد پاتوسی پس از جدایی از بنی‌یاس دوباره پیراهن تیم استقلال را بر تن کند، فولادی‌ها زرنگی کردند و این ستاره را از چنگ استقلال درآوردند و حالا باید دید این ستاره آفریقایی که نیم‌فصل ضعیفی را در فوتبال امارات تجربه کرد، در بازگشت دوباره به فوتبال ایران چه عملکردی از خود به جا می‌گذارد. فولاد علاوه بر پاتوسی، فرشاد احمدزاده، سینا زامهران و زبیر نیک‌نفس را جذب کرد تا تیم جواد نکونام به خوبی برای نیم‌فصل دوم رقابت‌ها آماده شود.

استقلال سرانجام پس از کش و قوس فراوان با استراماچونی به توافق نرسید، حالا فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی جدید خود می‌بیند. این تیم که در رقابت بر سر جذب پاتوسی از فولاد شکست خورد، در مجموع تا به این لحظه نقل و انتقالات ضعیفی را تجربه کرده و تنها موفق به جذب امیرارسلان مطهری از ذوب‌ آهن شده‌ است. برنی ایبینی، یکی از نفرات مد نظر استقلال بود که نتوانست در تست‌های پزشکی موفق شود و به همین دلیل جذب او منتفی شد و حالا گفته می‌شود مدیران استقلال به دنبال جذب بازیکن دیگری هستند. علاوه بر این گفته می‌شود یک مدافع خارجی هم قرار است با حضور در تهران به جمع استقلالی‌ها بپیوندد. این در حالی‌ است که آبی‌ها تنها چهار روز دیگر باید در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الکویت کویت بروند. استقلال در نیم‌فصل سه خروجی به نام‌های مرتضی آقاخان، سجاد آقایی و میلاد باقری هم داشت ولی مرتضی تبریزی و علی دشتی که شایعات زیادی مبنی بر جدایی آنها به گوش می‌رسید در جمع آبی‌ها ماندنی شدند و طبق اعلام مدیران باشگاه هروویه میلیچ هم به زودی به تهران برخواهد گشت.

پرسپولیسی‌ها که در روزهای پایانی نقل و انتقالات با گابریل کالدرون قطع همکاری و یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کردند، در روز پایانی کریستین اوساگوآنا که فصل قبل در تیم ذوب‌ آهن بازی می‌کرد را جذب کردند و حالا هواداران پرسپولیس امیدوارند این بازیکن که فصل گذشته در رقابت‌های آسیایی برای ذوب‌آهن عملکرد خوبی داشت، مشکل گلزنی تیم‌شان را حل کند. علاوه بر اوساگوآنا، پرسپولیس به دنبال جذب آنتونی استکوس، ستاره سابق تراکتور است و احتمالا در چند روز آینده جذب این بازیکن هم رسمی خواهد شد. پرسپولیس در نیم‌فصل به دنبال نفراتی چون عیسی آل‌کثیر، شهریار مغانلو و دانیال اسماعیلی‌فر هم بود که با مخالفت تیم‌های این نفرات، انتقال آنها منتفی شد.

سپاهان و شهر خودرو که در نیم‌فصل اول از مدعیان قهرمانی بودند، در نقل و انتقالات نیم‌فصل حسابی فعال ظاهر شدند و تلاش کردند نقاط ضعف خود را پوشش دهند. سپاهان محمد طیبی، مهدی ترکمان و سروش رفیعی را جذب کرد و اجازه جدایی سعید آقایی و پیوستنش به استقلال را هم نداد ولی رسول نویدکیا از جمع شاگردان قلعه‌نویی جدا شد و به تیم سایپا پیوست. شهرخودرو هم که سرمربی‌اش را از دست داد، حسن جعفری، روح‌الله سیف‌اللهی، میلاد سرلک، محمدرضا خلعتبری و علی طاهران را جذب کرد تا با ترکیب بهتری نیم‌فصل دوم را آغاز کند؛ البته مشهدی‌ها لیست خروجی شلوغی هم داشتند و علاوه بر سرمربی این تیم، سروش رفیعی، فرشاد محمدی‌مهر، یونس شاکری، روح‌الله باقری، محمدحسین اکبرمنادی و سینا زامهران از جمع بازیکنان شهرخودرو جدا شدند.

تراکتور که در سال‌های اخیر بسیار پرهزینه ظاهر شده، در نقل و انتقالات زمستانی روزهای آرامی را سپری کرد، آنها فقط میلاد فخرالدینی را جذب کردند و با سه بازیکن خارجی خود یعنی سوگیتا، مازولا و فورچونه قطع همکاری کردند. ذوبی‌ها هم که در نیم‌فصل اول عملکرد ضعیفی داشتند، ابتدا با خارجی‌هایش قطع همکاری کرد و سپس مهدی خلیل لبنانی را برای بهبود شرایط دروازه‌اش جذب کرد. سبزپوشان اصفهانی در روز پایانی هم فرشاد محمدی‌مهر و سجاد آقایی را جذب کردند. با این حال بزرگترین تغییر ذوب‌ آهن روی نیمکت این تیم رقم خورد و آنها که پس از جدایی منصوریان سرمربی نداشتند، سرانجام میودراگ رادولوویچ را به عنوان سرمربی جدیدشان انتخاب کردند.

برخلاف بیشتر تیم‌های لیگ برتری، صنعت نفت آبادان در تعطیلات نیم‌فصل به جای جذب بازیکن، تلاش کرد سرمربی و مهم‌ترین بازیکنش را حفظ کند و در این راه هم موفق عمل کرد تا هواداران فوتبال در آبادان نیم‌فصل دوم لیگ برتر را هم امیدوارانه دنبال کنند. برخلاف نفت، ماشین‌سازی چندان در حفظ نفراتش موفق عمل نکرد و بازیکن مهم تیم تبریزی یعنی احمدرضا زنده‌روح و سامان نریمان‌جهان از جمع این تیم جدا شدند. نفت مسجدسلیمان هم سرانجام توانست تارتار را به ادامه همکاری راضی کند و پس از بازگشت این سرمربی، آرمان قاسمی، احسان تاییدی، احمد گوهری، امید سینگ، مهدی زبیدی و محمدامین اسدی را جذب کردند و نفراتی چون فرزاد حاتمی و محمد طیبی خروجی‌های نفت بودند.

نساجی مازندران هم در نقل و انتقالات نیم‌فصل چند ورودی و خروجی داشت، این تیم پرهوادار مازندران، با فسخ یک‌طرفه چند بازیگن خود مثل میلاد سرلک، حسن جعفری، محمد قاضی و رضا علیاری مواجه شد و تلاش کرد با جذب روح‌الله باقری، حسین ماهینی، سعید کریمی و حامد بحیرایی جای این بازیکنان را پر کند.

سایپا و پیکان که در نیم‌فصل اول چندان موفق ظاهر نشدند، در نقل و انتقالات نیم‌فصل تلاش کردند برای نیم‌فصل دوم رقابت‌ها تیم‌های خود را تقویت کنند و نفرات جدیدی را جذب کردند. سایپا محمدحسین اکبرمنادی و صادق بارانی را که فصل قبل هم در این تیم حضور داشتند دوباره جذب کرد و در کنار آنها با خالد شفیعی، رسول نویدکیا و مرتضی آقاخان قرارداد امضا کرد و حسین فرکی هم محمد ابراهیمی، آرام هاپراتیان و دانیال ماهینی را به جمع شاگردانش اضافه کرد. پارس جنوبی هم که در ادامه فصل هومن افاضلی را روی نیمکت خود خواهد داشت، با جذب آدام همتی، امین منوچهری، فرید محمدی‌زاده، میلاد باقری و میلاد خدایی به استقبال نیم‌فصل دوم می‌رود.

دو تیم انتهای جدولی گل‌گهر و شاهین هم با خرید چند بازیکن جدید نشان دادند می‌خواهن در ادامه رقابت‌ها عملکرد متفاوتی داشته باشند و در لیگ برتر بمانند. گل‌گهر با احمدرضا زنده‌روح، رضا علیاری، احمد موسوی، میلاد کمندانی و یونس شاکری قرارداد بست و شاهین هم ابوالفضل رزاق پور، سجاد مشکل پور، اسماعیل شریفات، سجاد حیدری، میثم دورقی و حامد محمودی را به ترکیبش اضافه کرد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر