جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۵۶۳
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: در راستای راه اندازی مجدد و توسعه شورای حل اختلاف شهر وحدتیه، رییس دادگاه عمومی بخش سعدآباد از این شورا بازدید کرد.

به گزارش «فکرشهر» از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر وحدتیه، در این بازدید که روز شنبه ۲۸ د ی ماه در محل ساختمان شهرداری و شورای حل اختلاف شهر برگزار شد، حجت الاسلام مهدوی نسب ـ رییس دادگاه عمومی بخش سعدآباد ـ از مشکلات و کمبودهای شورای حل اختلاف شهر، خصوصا بحث عدم داشتن ساختمان اداری و امکانات اداری و... آگاهی یافته و سپس در جلسه متشکله در دفتر شهرداری، ضمن تاکید بر رفع کمبودها و افزایش امکانات این شورا در سخنانی گفت: ان شاءاله در آینده نزدیک، شاهد راه اندازی مجدد و توسعه شورای حل اختلاف شهر وحدتیه خواهیم بود.

وی، در خصوص نحوه بررسی جرایم توسط شوراها اظهار داشت: در جرایمی که دارای دو جنبه عمومی و خصوصی هستند، ضمن انجام تحقیق و رسیدگی به آن توسط مقامات قضایی، طرفین به شورای حل اختلاف ارشاد و هدایت می شوند تا در صورت سازش پیرامون جنبه خصوصی مطابق ماده ۲۴ قانون شوراهای حل اختلاف عمل و نتیجه به مرجع قضایی منعکس شود.

حجت الاسلام مهدوی نسب ادامه داد: در کلیه اختلافات و دعاوی خانوادگی و دیگر دعاوی مدنی باید با ترغیب متقاضی به سازش و با نظر موافق وی، پرونده ابتدا در شورای حل اختلاف مطرح تا در صورت حصول سازش وفق مقررات عمل شود؛ همچنین در اجرای ماده ۸۲ قانون آیین دادرسی کیفری، مقامات قضایی باید حداکثر اهتمام و توجه را برای بهره مندی از ظرفیت و توان شوراهای حل اختلاف در امر میانجی گری داشته باشند.

کرامت اله کشاورز ـ رییس شورای اسلامی شهر وحدتیه ـ نیز ابراز امیدواری کرد حضور رییس دادگاه عمومی بخش سعدآباد در شهر وحدتیه منشاء خیر و برکت برای شهر باشد و افزود: باید به شهر وحدتیه توجه بیشتری صورت گیرد و از تلاش های خداپسندانه ریاست و اعضای شورای حل اختلاف شهر وحدتیه در خصوص رسیدگی به پرونده های متعدد و حصول صلح و سازش میان شهروندان تقدیر و تشکر به عمل آید.

وی، از نگرش مثبت مجموعه دادگاه عمومی در سطح استان نسبت به شهر وحدتیه نیز تشکر کرد.

حسین عباسی ـ شهردار وحدتیه ـ نیز از تعامل و همکاری صمیمانه فی مابین شهرداری و دادگاه عمومی تقدیر کرد و بر آمادگی مجموعه مدیریتی شهر در همکاری با دادگاه عمومی تاکید نمود.

در این نشست، رییس و اعضای شورای حل اختلاف شهر وحدتیه ضمن تقدیر و تشکر از حضور ریاست دادگاه عمومی بخش سعدآباد و حسن نظر، توجه وافر و نگرش مثبت مجموعه دادگاه عمومی در سطح استان نسبت به راه اندازی مجدد شورای حل اختلاف شهر وحدتیه تقدیر نمودن و

انصاری پور ـ عضو شورای اسلامی و شورای حل اختلاف شهر ـ نیز در خصوص نحوه اخذ مجوز شروع به کار مجدد این شورا در وحدتیه توضیحااتی ارایه کرد و افزود: در ابتدا درتهران با این امر موافقت نمی شد لیکن با  تلاش های صورت گرفته توسط شورای اسلامی موضوع در مرکز پیگیری مستمر و اخذ مجوز مربوطه حاصل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر