جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۶۲۵
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸

فکرشهر: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: هزار اثر تاریخی منقول در فرایند ساخت و راه‌اندازی موزه منطقه‌ای خلیج فارس در بوشهر ساماندهی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمدحسین ارسطوزاده بیان کرد: ساختمان موزه منطقه‌ای خلیج فارس به مساحت ۳۳۰۰ مترمربع با ۱۵ سالن و ۵۳۰ متر مربع دریچه موزه‌ای در حال آماده‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این موزه قسمت عمده‌ای از آثار تاریخی منقول استان بوشهر در آن به نمایش گذاشته خواهد شد افزود: بخش زیادی از این اشیاء، میراث تاریخی بجا مانده از کرانه و پس‌کرانه‌های خلیج فارس است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خاطرنشان کرد: بخشی از قسمت‌های‌های تاریخی ساختمان موزه حفظ شده و بیشتر مورد بهسازی قرار گرفته که می‌توان به راه‌پله چوبیِ ۱۴۰ ساله این موزه اشاره کرد که به زیبایی‌های موزه کمک کرده است.

وی با بیان اینکه روند آماده‌سازی محوطه‌سازی ۱۳ هکتاری موزه مراحل پایانی خود را می‌گذراند تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با راه‌اندازی این موزه در دهه فجر امسال، با معرفی آثار بجا مانده از خلیج‌فارس بیش از گذشته این موهبت الهی را حفظ و حراست کنیم و بر سندیت همیشه فارس بودن آن بیافزاییم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر