شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۲۷۰
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: کالای همراه ملوان (ته لنجی ) مهمترین منبع ارتزاق مردم این شهرستان است و قاچاق نیست.

به گزارش فکرشهر، عبدالحسن رفیعی‌پور روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان تنگستان افزود: کالای همراه ملوان تنها محل ارتزاق درصد زیادی از مردم این شهرستان به خصوص بخش دلوار است که بعضی وقت‌ها در صحبت مسئولان کشوری که در مرکز قوانین را تصویب می‌کنند، فضای مجازی و رسانه این کالاها بعنوان قاچاق معرفی می‌شود درحالی که این طور نیست.

وی بیان کرد: مردمان این منطقه درآمدی به غیر از کالای همراه ملوان و صیادی ندارند.

رفیعی‌پوروی ادامه داد: بعضی پرونده ها در دستگاه قضایی شهرستان مانند پلاک ۱۰۳۹ که در شهر اهرم تشکیل می شود هم شهرداری و هم جمعی از مردم شهر با آن درگیر هستند یک طرف شهرداری به دنبال حق و حقوق قانونی خود است و از طرفی  شهروند  که بیش از ۱۲۰ خانوار زمین‌ها را خریده اند و هیچ گونه مجوز ساخت و سازی برای آنها صادر نمی شودطرف دوم پرونده است  امید می‌رود با دستور رئیس قوه قضائیه این موضوع که مانع توسعه و پیشرفت شهر اهرم هست برطرف شود.

وی اظهار کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز یکی از بحث‌های مهم شهرستان تنگستان است که از سال‌های گذشته آغاز شده  از جمله آن در منطقه گورکات که بالغ بر ۱۲ روستاست و پنج هزار و 500 باغ ویلا به صورت غیر مجاز از ۱۰ سال پیش تاکنون ساخت شده است.

رفیعی‌پور ادامه داد: در این راستا با همکاری دستگاه قضایی شهرستان تنگستان بیش از 80 حکم تخریب در مدت یک سال گذشته صادر شده است.

وی یادآور شد: بسیاری از خانه‌هایی که ساخته شده مردم در آن ساکن هستند و گرفتن حکم تخریب برای این اماکن و زمین‌ها تبعات اجتماعی و امنیتی در پی دارد  به همین دلیل نیاز است این اماکن در قالب ورود به طرح‌های هادی روستایی و یا منطقه مسکونی ساماندهی شوند.

فرماندار تنگستان افزود:یکی از مشکلات بزرگ تنگستان بحث آب است اقداماتی در زمینه احداث آب شیرین کن، نوسازی مخازن و شبکه ها انجام شده است و سال گذشته برای آبرسانی به جنوب بخش دلوار و روستاهای میانی بخش مرکزی آب تمام خانه باغ‌ها و باغ ویلا ها  قطع شد که نارضایتی عمومی نیز در پی داشت.

وی بیان کرد: تنگستان ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله ۹۰ کیلومتر مرزدریایی، 750 هزار اصله نخل مرغوب کبکاب  و درحوزه گردشگری قابلیتهای زیادی دارد و برخلاف کشور 70درصد جمعیت این شهرستان روستا نشین هستند.

رفیعی پور با اشاره به انتخابات دوم اسفند گفت: همه باید در راستای برگزاری انتخابات در پای صندق های رای حاضرشوند.

فرماندار تنگستان افزود: به رغم تلاش دشمن برای کم جلوه نشان دادن حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مردم باید در صحنه حاضر باشند و بار دیگر پشتیبانی خود از نظام و انقلاب اسلامی ایران را ثابت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر