شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل هواشناسی بوشهر:
فکرشهر: مدیر کل هواشناسی استان بوشهر درباره احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی طی امروز و شنبه آینده در استان هشدار داد...
کد خبر: ۶۸۷۹۸
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵

فکرشهر: مدیر کل هواشناسی استان بوشهر درباره احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی طی امروز و شنبه آینده در استان هشدار داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرج‌الله شکوهی‌پور بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ورود سامانه بارشی به استان و تداوم فعالیت آن تا اوایل روز دوشنبه آینده است. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود طی این مدت به تناوب آسمان استان ابری همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد باشد.

مدیر کل هواشناسی استان اضافه کرد: طی امروز و روز‌های شنبه و یک‌شنبه آینده بارندگی از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است که به‌دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها طی مدت مذکور دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: در همین مدت به سبب وزش باد به‌نسبت شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای دریا و سواحل استان به‌ویژه طی امروز و در روز‌های شنبه و یک‌شنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور تاکید کرد: با توجه به افزایش ارتفاع موج دریا تا حدود ۲ متر، توصیه می‌شود از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری خودداری شود.

وی به وضعیت جوی و دریایی استان تا فردا اشاره کرد و گفت: آسمان استان ابری همراه با بارش پراکنده باران، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت باد جنوب شرقی تا شمال شرقی گاهی جنوب غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و فردا با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و طی بعد از ظهر امروز تا اوایل صبح فردا ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا ساعت ۱۵:۳۶ دقیقه و و جزر دریا ساعت ۲۳:۵۵ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر