شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۳۶۷
سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر امسال افزایش یافته است و در زمینه صادرات مواد غیر نفتی شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی بوده‌ایم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سیاوش ارجمندزاده بیان کرد: با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا از اسفند پارسال تا کنون بر بسیاری از فعالیت‌های تجاری و اقتصادی تاثیر منفی داشته است، اما عملیات بندری با افزایش روبرو بوده است.

وی افزود: در زمینه تخلیه و بارگیری کانتینر در ۱۵ روز اول سال جدید با تخلیه و بارگیری ۱۰۳۰ تی‌ای یو کانتینر رشد ۱۴۰ درصدی را نسبت‌به مدت مشابه پارسال داشتیم، همچنین صادرات مواد غیر نفتی نیز با بیش از ۱۰۰ هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمینه ورود کشتی‌های بالای هزار تن نیز با افزایش ۲۳ درصدی رشد قابل قبول داشتیم و ۱۶ فروند کشتی در ۱۵ روز اول امسال وارد بندر بوشهر شدند.

وی از پهلوگیری چهار فروند کشتی حامل کالای اساسی برنج در بندر بوشهر در نیمه دوم سال ۹۸ خبر داد و افزود: در این مدت ۴۰ هزار تن کالا تخلیه و بارگیری شد که اکنون با افزایش کانال دسترسی بندر بوشهر شرایط پهلوگیری کشتی‌های بزرگ‌تر نیز فراهم شده است.

ارجمندزاده گفت: در مجموع در سال ۹۸، ۵۰ درصد از فعالیت‌های ما در زمینه صادرات و ۵۰ درصد در زمینه واردات بوده است و ما سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن صادرات داشتیم که بیش از دو سوم کالا‌های صادراتی شامل کلینکر، مواد معدنی و سیمان فله بوده است.

وی افزود: مقصد کالا‌های صادراتی، پارسال در نیمه اول سال کشور کویت و نیمه دوم سال کشور هند بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر