جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۲۱۱
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان گفت: با توجه به شیوع کرونا، دامنه نظارت بر فعالیت‌ها و تجمعات در سطح شهرستان کنگان گسترش یابد.

به گزارش فکرشهرو به نقل از مهر، سید علی پاک نژاد در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان کنگان اظهار داشت: افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان نتیجه عدم رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی و توجه نکردن به پروتکل‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک و لوازم حفاظت بهداشت فردی است.

وی تصریح کرد: نظارت بر فعالیت‌ها در شهرستان تقویت و افزایش خواهد یافت و شهروندان توجه داشته باشند برگزاری هرگونه دورهمی و مراسم عروسی ممنوع و مراسم تشییع و تدفین اموات با حداقل نفرات و رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.

عدم رعایت موارد بهداشتی در جایگاه‌های سوختی شهرستان کنگان

وی به مسئله رعایت موارد بهداشتی در جایگاه‌های سوختی شهرستان اشاره و افزود: پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در جایگاه‌های سوختی شهرستان به‌طور کامل رعایت نمی‌شود، شبکه بهداشت با همکاری دستگاه‌های مربوطه هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی این موضوع اقدام کند.

پاک نژاد خود مراقبتی را مهم‌ترین راهکار در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا عنوان و تأکید کرد: تمامی اصناف شهرستان ضمن رعایت اصول بهداشتی در مقابله با کرونا، ملزم به استفاده از ماسک می‌باشند و شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت و اتاق اصناف بر این موضوع نظارت کاملی داشته باشند.

فرماندار کنگان با تأکید بر برگزاری مستمر جلسات ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان کنگان بیان کرد: شهروندان، اصناف و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت کرونا در اجرای مصوبات این ستاد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری کنند.

عدم پذیرش هرگونه مهمان در خانه باغ‌ها

وی ضمن تأکید بر عدم پذیرش هرگونه مهمان در خانه باغ‌ها گفت: شهروندان با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها می‌توانند در پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همکاری نمایند.

فرماندار کنگان با تقدیر از کادر سلامت شهرستان اظهار داشت: شهروندان می‌بایست توصیه‌های پزشکی و بهداشتی را جدی گرفته و خود را ملزم به اجرای این توصیه‌ها نمایند. شرط نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌ها و اقدامات ستاد مدیریت کرونا شهرستان همکاری مردم و ماندن در خانه است.

تعطیلی بازارهای بزرگ و سرپوشیده به مدت ۱۰ روز، ضدعفونی کردن اماکن عمومی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بازرسی و نظارت بر صنوف، استفاده از ظرفیت سمن‌ها و فعالین اجتماعی در جهت مقابله با ویروس کرونا، نظارت بر ترمینال‌های مسافربری و جایگاه‌های سوختی، تعطیلی سفره‌خانه‌ها، استفاده از ماسک در تمام ادارات، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مطب پزشکان و دفاتر ثبت ازدواج، آموزش مقابله با ویروس کرونا به نیروهای امدادی هلال‌احمر، تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها به مدت ۱۰ روز و مسدود نمودن راه‌های ارتباطی پارک‌ها و ساحل از مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر