شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۳۸۱
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: نمایش «ویتسک» اثر هنرمند شهرستان دشتستان استان بوشهر به بخش رقابتی جشنواره تئاتر "جینجرفست" روسیه راه یافت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهرگفت: نمایش ویتسک به کارگردانی قاسم تنگسیرنژاد و مهسا رهسپار کاری از گروه گلبانگ شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان پس از حضور در مرحله بازبینی جشنواره تئاتر روسیه Gingertheartefest، موفق به راهیابی در بخش رقابتی (اصلی) شد.

جهانشیر یاراحمدی افزود: این نمایش در کنار ۱۰ اثر دیگر در جشنواره به رقابت خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر روسیه از ۹ تا ۱۳ آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) با حضور گروه‌های نمایشی از کشورهای روسیه، ایتالیا، اسپانیا، ایران، مصر، یونان، استونی و هند برگزار خواهد شد.

یاراحمدی عنوان کرد: تئاتر ویتسک پس از حضور موفق خود در جشنواره تئاتر دانشگاهی و جشنواره «هایفست» ارمنستان، در جشنواره تئاتر روسیه انتخاب شده‌است.

کارگردان اثر ویتسک نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این اثر ابتدا در سال ۹۷ مورد توجه جشنواره دانشگاهی مناطق قرار گرفت و در پاییز سال ۹۸ نیز به جشنواره هایفست ارمنستان راه پیدا کرد.

قاسم تنگسیرنژاد با اشاره به راهیابی اثر ویتسک به بخش رقابتی جشنواره تئاتر روسیه اظهار داشت: اختتامیه جشنواره جینجر فست روسیه نیز ابتدا مقرر بود در پاییز سال ۹۹ برگزار شود که محدودیت‌های کرونایی آن را به فروردین ۱۴۰۰ موکول کرد.

وی یادآور شد: خلاصه داستان این اثر یک سرباز آلمانی است که در بحبوحه جنگ مورد سوء استفاده اطرافیان خود قرار گرفته تا جایی که توسط یک پزشک همانند یک موش آزمایشگاهی مورد آزمایش‌های پزشکی قرار می‌گیرد.

تنگسیرنژاد افزود: ویستک که در اثر فقر به چنین شرایطی افتاده بود در نهایت پس از فشارهای زیادی که در جریان اختلاف طبقات اجتماعی روی وی بود پس از کشتن خانمش خودش نیز خودکشی می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر