جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۵۳۰
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: صیادان به منظور تنظیم قیمت ماهی در این استان مکلف هستند ۵۰ درصد صید خود را در بازار داخلی عرضه کنند.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهرافزود: در هفته‌های اخیر قیمت ماهی در برخی از بازارهای استان بوشهر به صورت بی‌رویه افزایش یافته‌است، این درحالی است که صیادان سوخت (گازوئیل) مورد نیاز را با نرخ دولتی تامین می‌کنند.

وی بیان کرد: درحالی نرخ ماهی بوشهر در استان‌‏های غیرساحلی ارزان‌تر از این استان است که چنین رویه‎ای شایسته نیست و هر چه زودتر باید قیمت آبزیان به سطح منطقی برسد.

گراوند یادآورشد: در استان بوشهر ۲ هزار لنج در حوزه صیادی فعالیت دارند که در صورت عرضه بخشی از صید آنها در بازار این استان قیمت انواع ماهی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: بخشی از گرانی‎‌ها در بازار استان بوشهر متاثر از نوسان نرخ ارز است که از اراده این استان و  سیستم‎های تامین کننده خارج است ولی با این وجود با نظارت جدی بر بازار باید زمینه کنترل قیمت‎ها فراهم شود.

گراوند تاکید کرد: در شرایط خاص کنونی اتحادیه‎ها، اصناف و تولیدکنندگان نیز باید رعایت حال مردم را داشته باشند تا در شرایط کنونی فشار زیادی بر مردم تحمیل نشود.

استاندار بوشهر افزود: در زمینه نظارت بر بازار نیز فرمانداران باید از ظرفیت سایر دستگاه‎ها برای کمک به دستگاه نظارتی کمک بگیرند.

وی عنوان کرد: همچنین سیمان موردنیاز برخی از پروژه‌‏های استان بوشهر از استان‏‎ فارس تامین می‎شود که با وجود فعالیت چند کارخانه در استان بوشهر چنین امری غیر منطقی است و باید هر چه زودتر اصلاح شود.

گراوند افزود: در این زمینه  تا زمان تامین نیاز سیمان استان بوشهر ادارات گمرک و بنادر و دریانوردی باید از دادن هر گونه مجوز صادرات سیمان به واحدها خودداری کنند زیرا اولویت عرضه این کالا با پروژه‎های استان بوشهر است.

وی در باره محددیت‌های جدید کرونایی در این استان اظهار داشت: براساس تصمیم ستاد استانی کرونا در سطح ملی نیز به تایید رسیده‌است از فردا به مدت یک هفته بازارهای سرپوشیده شهرستان‎‏های بوشهر، دشتستان، گناوه  و کنگان به دلیل وضعیت قرمز ابتلا به کرونا به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

گراوند ادامه داد: از هفته آینده نیز برای برخی از حوزه‎ها برای کارمندان دورکاری اعمال خواهد شد که کارمندانی که ماسک نمی‎زنند از این مزیت محروم خواهند بود.

وی افزود: در وضعیتی که کرونا در کشور ماندگار است تغییر شیوه زندگی با رعایت جدی نکات پیگیرانه بویژه استفاده از ماسک باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر