جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۵۸۱
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: رئیس انجمن موسیقی بوشهر گفت: ۱۹ هنرمند بوشهری به مرحله نهایی چهاردهمین جشنواره موسیقی جوان راه یافتند که نسبت به دوره‌های قبل افزایش چشمگیری داشته‌است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حماسه حق پرست بیان کرد: با توجه به بازنگری‌های انجام شده، سازهای دمام و دایره از سازهای بومی بوشهر به شمارهای سازهای شرکت کننده افزوده شد و میزان حضور و برگزیدگان هنرمندان بوشهری در چهاردهمین دوره این جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی اعلام کرد: برگزیدگان بوشهری این مرحله از جشنواره را ۲ نفر در ساز سه تار، ۱ نفر در دایره، ۲ نفر در دمام، ۱ نفر در ساز تمپو، ۱ نفر در نی جفتی، ۱ نفر در عود، ۶ نفر در نی انبان، ۱ نفر در بوق شاخی و ۴ نفر در آواز دستگاهی و مقامی بوشهری تشکیل می‌دهند.

حق پرست اضافه کرد: آثار برگزیده هنرمندان بوشهری در مرحله نخست موسیقی جوان از کیفیت خوبی برخوردار است و امیدواریم این هنرمندان در مرحله نهایی نیز حضور موفقی داشته باشند و به جایگاه شایسته خود برسند.

رئیس انجمن موسیقی بوشهر یادآوری کرد: چهاردهمین دوره این جشنواره تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد و مرحله نهایی نیز به همین صورت اجرا می‌شود.

دبیرخانه جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی پس از پایان کار کمیته‌های تخصصی داوری مرحلۀ مقدماتی و بررسی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ اثر ارسالی در سه بخش موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک اسامی ۸۵۷ نوازنده و خواننده را برای اجرا در مرحلۀ نهایی اعلام کرد.

جشنواره ملی موسیقی جوان هر ساله در سه بخش اصلی موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی نواحی ایران و موسیقی کلاسیک و درسه گروه سنی برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر