جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۰۲۳
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر گفت: اشتیاق مردم استان بوشهر به علوم حوزوی رشد مطلوبی دارد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر اسماعیلی بعد از ظهر پنج‌شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمیه (س) شهر خورموج اظهار داشت: نقش حوزه در حفظ انقلاب بی‌بدیل است.

وی افزود: به لطف خداوند متعال با برنامه‌های متنوعی که طراحی شد حوزه علمیه استان در پذیرش و جذب طلاب چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی رشد مطلوبی داشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر در ادامه با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در حفظ انقلاب گفت: انقلاب اسلامی که صورت گرفت، شروع آن از حوزه علمیه بوده است. در این چهل سال حوزه علمیه نقش بی‌بدیلی در حفظ انقلاب داشته است.

وی تصریح کرد: در چهل سال دوم هم این حوزه است که ضامن حرکت صحیح انقلاب خواهد بود که البته وظیفه حوزه در این راستا صدچندان شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر در بخش دیگری از سخنانشان به ارزش طلبگی و ترویج دین به روایات اهل‌بیت (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: نباید ارزش طلبگی که همان میراث داری پیامبران و نصرت دین خدا و طبابت روحانی مردم است با مسائل مادی مقایسه شود که خدای ناکرده دچار خسران شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین مصلح امام جمعه خورموج نیز به تشریح نقش حضرت زینب (س) در روز عاشورا و پس‌ازآن پرداخت و گفت: طلاب باید حضرت زینب کبری (س) را الگوی خود قرار داده و همان‌گونه که ایشان طبق عهد و پیمانی که با امام خود داشتند، در عصر روز عاشورا تا پای جان پای آرمان‌های دین ماندند، باید از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمیه (س) شهر خورموج با حضور مدیر و معاونین حوزه علمیه استان، امام جمعه شهر خورموج و طلاب جدیدالورود و اساتید این مدرسه برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر