جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۳۸۱
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰

فکرشهر: امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم تسهیل در خدمات‌دهی به مردم و تحقق جهش تولید، گفت: امروز به مدیریت جهادی و روحیه دوران دفاع مقدس نیاز داریم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: بهترین کار در هفته دفاع مقدس گرامیداشت یاد شهدا است.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه دشمن با تحریم‌ها و فشارها به دنبال به ستوه آوردن و به خیابان کشاندن مردم است، افزود: عده‌ای هم در داخل عامدانه یا ناآگانه با دشمن هم دستی کرده و در راستای اهداف آنها عمل می‌کنند.

وی با اعلام اینکه امروز با جنگ روانی و اقتصادی دشمن مواجه هستیم، ادامه داد: کسانی که می‌خواهند مردم را ناراضی کنند به عنوان همدست دشمن و در راستای اهداف دشمن حرکت می‌کنند و باید با آنها برخورد شود.

ادارات مردم را این گونه رنج ندهند

امام جمعه بندر دیر با تاکید بر لزوم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، افزود: برخی از این عزیزان در زندگی روزمره خود دچار مشکل هستند و بعضی نیز گرفتار برخی ادارات و دستگاه‌ها هستند.

وی عنوان کرد: انسان نگاه می‌کند زمین خواران عمده رها هستند و به ریش همه ما می‌خندند آن وقت یک جانباز پیشکسوت ما که سال‌ها در جبهه فرماندهی کرده بخاطر ۱۰۰ متر زمین برای او پرونده سازی می‌کنند و به این دادگاه آن دادگاه می‌کشانند که جای گریه دارد؛ چرا ادارات ما این گونه برخورد می‌کنند.

حسینی به مشکلات واگذاری برخی زمین‌ها در شهر بردستان اشاره کرد و یادآور شد: زمانی شورای وقت شهر بردستان زمین به مردم واگذار می‌کند، معلمی هم مانند دیگران زمین می خرد آن وقت یک دستگاهی برای او پرونده سازی کرده و حکم جلب و قلع و قمع او را می‌گیرد و با معلم این مملکت که رهبری این قدر تاکید بر بزرگداشت و احترام به معلمان دارند، این گونه برخورد می‌کنند در حالی که باید به سراغ کسانی که این زمین‌ها را واگذار کرده‌اند، بروند.

خطیب جمعه دیر تاکید کرد: در این موقعیتی که با شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی مواجه هستیم، حداقل دستگاه‌ها و ادارات مردم را این گونه رنج ندهند و اذیت نکنند.

وی با بیان اینکه برای گرفتن مجوز یک پروژه باید از هفت خان گذشت، یادآور شد: وقتی مسئولین مشکلات کارخانه‌ها را حل نمی‌کنند چگونه جهش تولید صورت بگیرد.

عربستان منبع بی ثباتی در منطقه است

حسینی با تأکید بر اینکه بعد از ۴۰ سال از دفاع مقدس باید قدر این ملت را بدانیم، بیان کرد: امروز به مدیریت جهادی و روحیه دوران دفاع مقدس نیاز داریم؛ باید قدردان کادر پزشکی که با جان خودشان بازی می‌کنند، باشیم و قدردانی یعنی به مشکلات آنها رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه باید از امام حسن مجتبی (ع) درس مواسات بگیریم، گفت: در بازار انصاف را مراعات کنیم و به همدیگر تخفیف داده و آسان بگیریم و در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

امام جمعه دیر با محکوم کردن یاوه گویی پادشاه عربستان، ابراز کرد: منبع بی ثباتی در منطقه خاورمیانه عربستان سعودی است و ریشه گرفتاری‌های منطقه بخاطر تفکر منحوس وهابیت است و این داعشی‌ها با تفکر وهابیت عربستان سعودی به جان مردم عراق و سوریه افتادند.

وی درباره روز همبستگی با کودکان فلسطینی، خاطرنشان کرد: این روزها شاهد خیانت کشورهای مرتجع عربی به آرمان‌های فلسطین هستیم که البته ارتباط آنها با رژیم صهیونیستی از گذشته وجود داشته و الان چون ترامپ برای تبلیغات انتخاباتی به آن نیاز داشت، آشکار سازی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر