شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۶۹۳
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۳

فکرشهر: امام جمعه کنگان گفت: خدمات عام المنفعه صنعت نفت به میزبانان و محیط پیرامونی به‌ویژه در شهرستان کنگان قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی خطبه‌های امروز نماز جمعه کنگان با گلایه از خدمات نفت به مناطق پیرامونی افزود: مدت‌هاست خدمات صنعت به این خطه کم و کمتر شده و مردم از این موضوع گلایه‌مندند.

وی بیان کرد: نفت بایستی به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال مناطق پیرامونی اهتمام جدی داشته باشد.

امام جمعه کنگان با انتقاد از وزیر نفت به دلیل خط قرمز کشیدن بر روی پروژه‌های دینی تاکید کرد: وزیر نفت و دیگر مسئولان اجرایی باید یادشان باشد در حکومت دینی عهده دار مسئولیت‌اند و بایستی هم به مسئولیت‌های اجتماعی و هم دینی جامه عمل بپوشند.

وی به سوال برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت و کارت زرد به وزیر اشاره و گفت: سوال از وزرا حق قانونی نمایندگان و موجب ارتقای کارآمدی دولت می‌شود.

محمودی با تسلیت اربعین حسینی گفت: اربعین آزمون ولایت مداری برای شیعه است. اربعین فرصتی برای تجدید بیعت و میثاق با امام حسین (ع) است. اربعین از ویژگی‌های خاص سیدالشهدا است که برای هیچ پیامبر و امامی وارد نشده است.

خطیب جمعه کنگان، زیارت اربعین را بنا بر روایت امام حسن عسکری از علائم مؤمن دانست و یادآور شد: اکنون که راه به روی عاشقان بسته شده زیارت اربعین را در منازل و یا در اماکن دینی با رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم.

محمودی به مسئله فرزندآوری و تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر این مهم عنوان کرد: مسئله فرزند آوری به‌عنوان یک امر مهم و اساسی و مطالبه جدی رهبری معظم انقلاب جدی گرفته شود و از آن غفلت نشود.

وی با اشاره به به مطالبه رهبری در آخرین دیدار با مسئولین وزارت آموزش و پرورش و تذکر دردمندانه معظم له در خصوص رها بودن برخی مهدهای کودک و سند ۲۰۳۰ گفت: مراقب باشیم و اجازه ندهیم عده‌ای در مهدهای کودک و مانند آن سند منحوس ۲۰۳۰ را در قالب آموزش رقص، موسیقی و فرهنگ غرب اجرا کنند.

امام جمعه کنگان در ادامه با اشاره به سالروز تبعید امام امت و تاکید بر ضرورت یادآوری این ایام بیان کرد: هجرت امام خمینی (ره) شبیه هجرت انبیا و اولیای الهی بود و هجرت‌های ایشان تاریخ ساز، تمدن ساز و نظام ساز و آموزه‌های هجرت او ثبات قدم و استواری و سازش ناپذیری بود.

محمودی با نکوداشت روز جهانی کودک گفت: اگر خواهان آینده‌ای درخشان برای کشور هستیم بایستی نسبت به تربیت کودکانمان اهتمام جدی داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر