جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۹۷۳
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۸۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا جریمه و تعطیل شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد آخوندی روز پنجشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی بخش بردخون شهرستان دیرافزود: از این تعداد ۸۸ واحد صنفی تعطیل و ۹۲ واحد صنفی دیگر با معرفی به تعزیرات جریمه نقدی شدند.

وی گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی وظیفه همگانی است و طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا باید به طور جدی توسط صنوف ، ادارات و مردم رعایت شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در رابطه با وضعیت شهرستان در درگیری با ویروس کرونا افزود: از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون ۲۹ نفر در این شهرستان جان خود را از دست داده اند و در حال حاضر نیز ۶ نفر در بیمارستان ها بستری هستند.

با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا کارشناسان بهداشت محیط تعداد هشت هزار و ۵۰۰ مورد از مراکز خرید و فروش و اصناف بازدید کرده اند گفت: یک هزار و ۵۳۵ بار از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بخش بردخون بازدید که ۳۶ واحد جریمه و تعطیل شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در همین مدت ۲۷ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت اصول بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا تعطیل و ۹ صنف دیگر نیز پس از طی مراحل قانونی با معرفی به تعزیرات حکومتی جریمه شدند.

وی یادآورشد: ماموریت و هدف ما تعطیلی و جریمه صنوف نیست اما در جایی که عملکرد صنوف ، بهداشت عمومی و سلامت مردم را به خطر اندازد بدون اغماض برخورد قانونی و پیشگیرانه صورت می‌گیرد.

آخوندی با اشاره به ۲ هزار و ۷۵۷ مورد کلرسنجی از آب مصرفی ساکنین بخش بردخون، اضافه کرد: در همین مدت نیز تعداد ۱۳۲ مورد نمونه برداری میکروبی آب از شبکه توزیع و ۱۰۳ نمونه آب از ایستگاه نمک‌زدایی در این بخش انجام شده است.

وی با درخواست از شهروندان گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس گرفته گزارش و شکایت خود را مطرح کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر