جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست با اصحاب رسانه پیرامون اعمال محدودیت های کرونایی در دشتستان مطرح شد:
فکرشهر ـ مهناز ایلانی: فرماندار دشتستان گفت: هر توفیقی که ما در راستای برنامه ها داریم در گرو همکاری رسانه هاست، چرا که نقش رسانه ها، نقش بسیار پر رنگی است. ما رسانه را امین خود می دانیم و باید ما را در راستای از بین بردن ضعف و کاستی ها یاری نمایند...
کد خبر: ۷۹۰۰۶
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۱

فکرشهر ـ مهناز ایلانی: فرماندار دشتستان گفت: هر توفیقی که ما در راستای برنامه ها داریم در گرو همکاری رسانه هاست، چرا که نقش رسانه ها، نقش بسیار پر رنگی است. ما رسانه را امین خود می دانیم و باید ما را در راستای از بین بردن ضعف و کاستی ها یاری نمایند.

به گزارش «فکرشهر»، فتح اله نوروزی در نشست با اصحاب رسانه پیرامون اعمال محدودیت های کرونایی از اول آذرماه که امروز پنج شنبه ـ ۲۹ آبان ماه ـ در فرمانداری دشتستان برگزار شد، افزود: همچنین بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: حفاظت از گروه های آسیب پذیر باید در الویت باشد. ما مسوولان وظیفه خدمت رسانی داریم، اما اگر رعایت و همکاری مردم نباشد، کاری از ما مسوولین بر نمی آید.

فرماندار دشتستان از مردم خواست تا به کادر درمان برای کاهش فوتی ها کمک کنند و افزود: نباید شرایط کرونایی جامعه، عادی سازی شود؛ اگر وضعیت نارنجی شهرستان حفظ نشود، به زودی شاهد وضعیت قرمز مجدد خواهیم شد.

فتح اله نوروزی در ارتباط با اعمال محدودیت ها از اول آذرماه نیز افزود: متناسب با وضعیت سه گانه، محدودیت های مناسب تعیین می شود.

نوروزی ضمانت اجرایی پیش بینی شده محدودیت ها را تذکرکتبی، جریمه نقدی، انفصال از خدمت و پلمپ برشمرد.

فرماندار دشتستان گفت: ادارات باید ماموریت و بازدید از پروژه ها را حذف کنند و شیفت بندی برعهده مدیر اجرایی ادارات است.

فتح اله نوروزی همچنین میزان جریمه نقدی پلاک های غیر بومی برای ورودی شهرستان در مناطق نارنجی را ۵۰۰ هزارتومان اعلام کرد.

وی در پاسخ به اینکه «چرا با وجود وضعیت نارنجی و اعمال محدودیت ها، نماز جمعه برگزار می شود؟» گفت: فردا نماز جمعه برگزار می شود و اعمال محدودیت ها از روز شنبه و یک آذر خواهد بود و مساجد و مصلا ها جزو گروه شغلی چهار و تعطیل هستند، هرچند که پرو تکل ها را به خوبی رعایت می کردند.

به گزارش فکرشهر، رییس شبکه بهداشت ودرمان دشتستان نیز در این نشست، گفت: برای انجام تست کرونا، به طور متوسط روزانه  ۲۵ نفر در شهرستان نمونه گیری می شوند و الویت با بیماران بستری در بیمارستان هاست.

وی ادامه داد: معیار سنجش زرد یا نارنجی بودن شهرستان، میزان بستری های مثبت در بیمارستان هاست.

خویشدوست افزود: تاکنون ۶۷۴۲ مورد نمونه گیری در دشتستان انجام شده که ۳۴۹۰ مورد آن مثبت بوده است و از هر هزارنفر، ۲۶ نفر نمونه گیری شده اند.

وی همچنین فوتی های شهرستان را ۲۲۸ نفر و درصد موارد مثبت را ۲۱ استان اعلام کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به اینکه بیشتر فوتی ها مربوط به افراد دیابتی است، افزود: حذف شکر، قند و شیرینی از سبد غذایی، کمک بزرگی به سلامت افراد خواهد کرد.

ماریا خویشدوست همچنین با اشاره به اینکه ۲۸۱ مورد شکایت از طریق سامانه ۱۹۰ ثبت شده است، افزود: مردم می توانند شکایات خود را از طریق این سامانه ثبت نمایند.

وی همچنین افزود: ۸۴ درصد گندزدایی و۴ درصد پلمپ در سطح شهرستان داشته ایم.

خویشدوست گفت: غیرت دشتستانی بودن خود را ثابت کنید و کمک کنید تا به وضعیت زرد برسیم.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در ارتباط با محدودیت های کرونایی که از یک آذر به مدت ۱۴روز اعمال خواهد شد نیز اینگونه توضیح داد:

گروه شغلی یک اجازه فعالیت دارند و رستوران ها باید به صورت بیرون بر باشند.
گروه شغلی دو در مناطق نارنجی تا ساعت ۲۰ فعالیت خواهند داشت.
گروه شغلی سه و چهار در مناطق نارنجی تعطیل و ممنوع خواهند بود.
ادارات در مناطق نارنجی با ۵۰ درصد کارکنان اجازه فعالیت خواهند داشت.

جلسات رسمی در مناطق قرمز تا سقف ۱۵ نفر، در مناطق نارنجی تا سقف ۲۰ نفر و در مناطق زرد تا سقف ۳۰ نفر  اجازه برگزاری دارند.

ماریا خویشدوست در پاسخ به اینکه «آیا ۲۵ نفر نمونه گیری در روز برای دشتستان کم نیست»؟ گفت: ما تست ها را ذخیره کرده ایم برای هوای سرد و شرایط اضطراری استفاده شود و طبق دستور العمل اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، از افرادی که دارای علایم هستند نمونه گیری می شود.

وی همچنین افزود: از شنبه موارد تست گیری بیشتر خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در پاسخ به اینکه «آیا آماری که اعلام می شود واقعی است؟» افزود: دوست ندارم از اهرم منفی برای دفاع از خودم استفاده کنم؛ آمارها واقعی است و ما اولین کرونایی فعال در شهرستان را خودمان پیدا کردیم.

ماریا خویشدوست همچنین یاد آور شد: کرونا ضربه های اقتصادی زیادی وارد کرد اما نکات مثبت زیادی نیز داشت که از نمونه آن می توان به تکمیل امکانات و تجهیز نیروی بیمارستان گنجی اشاره کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: برای پلمپ مکان های متخلف ابتدا باید موضوع را به کمیسیون ۱۱ اعلام کنیم و سپس آنها اجازه پلمپ را بدهند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر