جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در پی خروج این سامانه از این استان از عصر روز دوشنبه، از فردا سه شنبه تا روز یکشنبه آینده عبور متوالی امواج ناپایدار از جو استان سبب افزایش مجدد ناپایداری‌ها خواهد شد...
کد خبر: ۷۹۵۸۴
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر که از روز پنجشنبه هفته گذشته در این استان فعال شده جزیره خارگ با ۲۱۷ میلیمتر رکورددار بیشترین میزان در این بارندگی شد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: میزان بارندگی در این مدت در ایستگاه‌های فرودگاهی بهرگان بندر امام حسن دیلم، بوشهر، گناوه، دیلم و برازجان به ترتیب ۱۷۲، ۱۴۹، ۱۴۸، ۱۰۴ و ۶۰ میلیمتر ثبت شده‌است.

وی بیان کرد: این میزان بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان بارش‌های شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم افزایش چشمگیر داشته است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در پی خروج این سامانه از این استان از عصر روز دوشنبه، از فردا سه شنبه تا روز یکشنبه آینده عبور متوالی امواج ناپایدار از جو استان سبب افزایش مجدد ناپایداری‌ها خواهد شد.

مساعدی یادآور شد: در این مدت روی خلیج فارس و در سطح استان به تناوب بارش پراکنده باران گاهی رگبار همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با افزایش فعالیت سه سامانه بارشی متناوب در مدت یاد شده احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط شمالی و مرکزی استان بوشهر، افزایش موقت سرعت وزش باد روی دریا و سواحل استان و در پی آن افزایش ارتفاع موج دریا دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی عنوان کرد: در این مدت دریانوردان و کشاورزان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرهای احتمالی را داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر