جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۴۵۰
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: سلامت ۵۰۵  نفر از اطرافیان بیماران مبتلا به کوویاد ۱۹ در قالب طرح شیهد سلیمانی در این شهرستان بررسی و ارزیابی شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عصمت حیدری افزود: در این بررسی ۱۹ نفر از اطرافیان مشکوک و محتمل واجد شرایط انجام تست تشخیص سریع بودند که با انجام آن  ۷ نفر مثبت و ۱۲  نفر نیز منفی بود.

وی اظهار داشت:از بین موارد مثبت ۸ نفر  از گروه پرخطر نیاز به خدمات تیم مراقبت پزشکی در منزل داشتند که خدمات دریافت کردند و ۲ نفر که در ردیف  گروه‌های درمعرض خطر بودند و علایم شدید تنگی نفس داشتند به بیمارستان ارجاع داده شدند.

حیدری افزود: در این طرح از ۲۰۸  نفر  که از قبل تست پی سی آر آنان مثبت اعلام شده بود و یا پزشک تشخیص بیماری کووید ۱۹ داده بود، تماس گرفته شد و در مورد وضعیت خود و اطرافیان آنان سئوال شد.

وی گفت:۲ نفر از بیماران مراقبت شده به دلیل مشکلات مالی توسط تیم مراقبت در منزل و نیازمند جهت سی تی اسکن و بستری جهت انجام خدمات رایگان با تیم حمایت بسیح هماهنگی شد.

حیدری گفت: ۳۱۲ نفر در قالب ۳۵ پایگاه بسیج ، سلامت و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی مسوولیت اجرای طرح شهید سلیمانی  را در این شهرستان برعهده دارند.

این مقام مسوول افزود: در این طرح ۱۰۶ بسیجی در۲۴ پایگاه مقاومت بسیج به ۲۰۶ نیروی بهداشتی در۶ پایگاه سلامت و ۵ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی کمک و یاری می‌کنند.

وی اظهارکرد: ۴۵ تیم مراقبتی ، حمایتی و نظارتی شامل ۱۱ تیم مراقبت رهگیری تماس، ۳ تیم مراقبت در منزل، ۱۱ تیم حمایتی و ۲۰ تیم نظارتی امور مربوط به طرح شهید سلیمانی را در شهرستان گناوه انجام می دهند.

حیدری افزود: تیم‌های مراقبتی شامل بهورزان، مراقبین سلامت و نیروهای داوطلب از هلال‌احمر، سفیران سلامت خانوار و رابطان سلامت محله، تیم‌های حمایتی اعضای سازمان بسیج و نظارتی شامل بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای است.

حیدری گفت: تیم‌های مراقبتی اقداماتی از قبیل غربالگری تلفنی خانواده‌ها، شناسایی بیماران و ارائه خدمات درمانی و دارویی به افراد را در منزل بر عهده دارند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه  اظهارکرد: تیم‌های حمایتی جمع‌آوری کمک‌های مردمی از سوی سازمان‌های مردم نهاد، انجمن‌ها و خیرین و توزیع آنها بین خانواده‌های نیازمند را انجام خواهند داد و نظارت بر اماکن صنفی بر عهده تیم‌های نظارتی است که در صورت تخلف اعمال قانون خواهند کرد.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه خاطرنشان کرد: گروه تیم نظارت طرح شهید سلیمانی  ۱۰۴ مورد بازرسی از صنوف مختلف در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کردند که به ۱۱  صنف  متخلف تذکر داده شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه  هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی پیشگیری و قطع چرخه انتقال ویروس کرونا است، تلاش خواهیم کرد با همدلی و مشارکت شهروندان و بکارگیری تمامی امکانات و ظرفیت‌ها،  به اهداف تعیین شده  قطع زنجیره  ویروس، نایل شویم.

طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی طرحی مشترک بین وزارت بهداشت ودرمان پزشکی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی   گامی مهم و امیدوارکننده در شناسایی زودهنگام ویروس کرونا و حمایت از گروه های در معرض آسیب تا قطع زنجیره این بیماری منحوس است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: در اجرای فرامین رهبرمعظم انقلاب ،  بسیجیان این شهرستان  با آمادگی کامل در اجرای  طرح شهید سلیمانی حضور یافته‌اند.

سرهنگ شهسوار حاجی پور افزود:  کنترل ویروس کرونا یکی از اصلی‌ترین اهداف این طرح است که با مشارکت بسیج و حضور مراقبان بهداشت و سلامت در محله‌های این شهرستان خدمات مراقبتی ارایه می‌شود.

وی  اضافه کرد: تیم حمایتی تحت امر بسیج  وظیفه حمایت از خانواده‌های کرونایی را بر عهده دارد و  نیازمندی‌های مالی، غذایی و کارهایی همچون خرید را پوشش می‌دهند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر