جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۵۸۰
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۲

فکرشهر: امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی پرستاران را دریابند و برای حل مشکلات آنان چاره اندیشی کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نمازجمعه امروز کنگان با تبریک میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و روز پرستار افزود: اکنون جامعه خدوم پرستاری با مشکلات عدیده معیشتی و استخدامی دست و پنجه نرم می‌کنند که لازم است هم مردم و هم مسئولان به این مسئله توجه جدی کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در چارچوب مقدورات و امکانات برای حل و ساماندهی مشکلات قشر عزیز پرستار اهتمام جدی داشته باشد.

خطیب جمعه با تقدیر از زحمات خالصانه و مجاهدانه و ایثارگرانه جامعه پرستاری در رسیدگی به بیماران بویژه در دوران کرونا و با بیان اینکه پرستاری از مشاغل سخت است، عنوان داشت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب برای حفظ سلامت جامعه اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد و به فرموده معظم له همه موظفیم از این انسان‌های فداکار و پرعاطفه قدردانی کنیم.

محمودی با اشاره به فضائل و مناقب عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و بیان اینکه نامگذاری روز میلاد این بزرگ بانو بنام روز پرستار افتخاری برای پرستاران و در عین حال مسئولیت آفرین است گفت: زینب کبری (سلام الله علیها) بزرگ پرستاری است که توانست در حادثه جانسوز عاشورا به شایستگی نقش پرستاری را انجام و به حق او علاوه بر این پرستار پنج امام معصوم بوده است.

وی در پایان این بحث با اشاره به جانفشانی کادر پزشکی بویژه جامعه بزرگ پرستاری در دوران کرونا و تقدیم دهها شهید در راه حفظ جان مردم بیان کرد: بهترین راه تقدیر از زحمات غیرقابل جبران پرستاران و کادر درمان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و همت و عزم عمومی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا است.

امام جمعه با اشاره به دیدار رهبر فرزانه انقلاب با اعضای ستاد بزرگداشت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تبیین فرمایشات حکیمانه معظم له گفت: لزوم مردمی بودن تلاش‌های فرهنگی در برنامه سالگرد شهید سلیمانی، قهرمان شکست استکبار، اخلاق مداری و اخلاق محوری و تقوای بالای دینی و سیاسی شهید، لزوم قوی‌تر شدن ملت ایران، حفظ اتحاد ملی، عدم اعتماد به دشمن در عرصه‌های مختلف و خنثی نمودن تحریم‌ها با عزمی همگانی و تکیه به توان داخل از مهمترین توصیه‌های معظم له در این دیدار بود.

محمودی به مراسم سنتی یلدا و لزوم اجتناب از هرگونه تجمع و دورهمی و تاکید بر لزوم رعایت توصیه‌های پزشکی بیان نمود: دورهمی ها ممکن است تهدیدی برای جان بزرگان و فرزندان یک فامیل باشد لذا توصیه می‌شود در راستای همکاری با کادر درمان مردم از دورهمی اجتناب و شب یلدا را بهانه‌ای برای رسیدگی به ایتام و نیازمندان قرار دهند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تقوا، بینش والای سیاسی، ولایتمداری به معنای واقعی کلمه، نبوغ نظامی، روحیه سلحشوری و جنگندگی، ایثار، روحیه شهادت طلبی، اخلاص، ارادت و تمسک به اهلبیت علیهم السلام و مردم داری از مهمترین ویژگی‌های این شهید والامقام بود.

گرامیداشت یاد و خاطره و تجلیل از شهیدان گنجی و تندگویان، نکوداشت هفته پژوهش و تقدیر از اقدام تحسین برانگیز آموزش و پرورش در تجلیل از پژوهشگران و نیز تحلیلی بر اقدام راهبردی مجلس در مقابله با تحریم‌های ظالمانه سه کشور اروپایی از دیگر موضوعات مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر