جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۰۵۸
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این اداره‌کل برای کمک به احیای عمارت تاریخی حاج رئیس در این بندر آماده است.

به گزارش  فکرشهر از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمندزاده در جریان بازدید مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استاندار بوشهر و هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‎برداری از بناها و اماکن تاریخی فرهنگی کشور از عمارت حاج رئیس بندر بوشهر اظهار داشت: این اداره کل تنها به فکر احیای این بنای تاریخی و ارزشمند است و این آمادگی را دارد تا در صورت امکان با پرداخت بخشی از تسهیلات مدنظر به سرمایه‎گذار پروژه احیا و بازسازی این عمارت کمک کند.

وی ادامه داد: بوشهری‎ها و بویژه ساکنان بافت قدیم بندر بوشهر به واسطه ارزش تاریخی، وضعیت عمارت حاج رئیس را به صورت مستمر رصد می‌کنند که با وجود این اهمیت، می‎طلبد احیا عمارت با حساسیت و ظرافیت ویژه‎ای دنبال شود. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر بیان کرد: جایگاه این عمارت در جنوب کشور بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است که در این ارتابط موضوع احیا و بازسازی آن بایستی به شایستگی هر چه تمام‎تر محقق شود.

ارجمندزاده افزود: با توجه به اهمیت و ارزش بناهای تاریخی احیا و بازسازی ساختمان‎های قدیمی تحت تملک اداره‌کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به عنوان یک موضوع اولویت‎دار دنبال می‎شود.

عمارت حاج رییس بوشهر از بناهای تاریخی دوره قاجاریه است که توسط حاج عبدالرسول طالبی ملقب به رئیس‌التجار و معروف به حاج رییس بنا شده‌است. 
این خانه تاریخی در محوطه اداره بندر و دریانوردی بوشهر واقع است و از پنج حیاط تشکیل شده و اتاق‌های این پنج حیاط در سه طبقه و برای استفاده‌های تجاری و مسکونی بنا شده بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر