شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۴۴۶
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر گفت: با توسعه زیرساخت‌ها و اجرای چند پروژه جدید، کمبود زیرساخت‌های درمانی شهرستان دیر رفع می شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، کریم علی‌حسنی عصر یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های درمانی در شهرستان دیر اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم در مجموع ۳۶ بنای بهداشتی، درمانی و زیستی در شهرستان دیر ساخته و به بهره‌داری رسیده است که شامل یک بیمارستان، یک ساختمان شبکه بهداشت و درمان، هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، دو مرکز خدمات جامع سلامت، چهار پایگاه فوریت‌های پزشکی ۱۱۵، یک مرکز دیالیز، یک مرکز خدمات سلامت دهان و دندان و ۱۸ پانسیون پزشکان است.

وی ادامه داد: بیمارستان امام هادی (ع)، پانسیون ۱۰ واحدی پزشکان بیمارستان، ساختمان شبکه بهداشت و درمان، مرکز خدمات جامع سلامت بردستان، خانه بهداشت لمبدان پایینی، خانه بهداشت سرمستان، پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای دوراهک، پایگاه اورژانس ۱۱۵ آبدان، پانسیون ۴ واحدی پزشکان آبدان، خانه بهداشت آبکش، پایگاه اورژانس ۱۱۵ بردخون و خانه بهداشت مغدان از جمله این پروژه‌ها است.

وی اضافه کرد: خانه بهداشت شهنیا، پایگاه سلامت بردخون، مرکز خدمات جامع سلامت بردخون، پانسیون ۴ واحدی پزشکان بردخون، پایگاه فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دیر، مرکز خدمات سلامت دهان و دندان دیر، خانه بهداشت جبرانی، خانه بهداشت الی و تعمیرات کلی مرکز خدمات جامع سلامت دیر و آبدان از جمله پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان دیر است که در دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی آنها آغاز و یا به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار شهرستان دیر گفت: در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید برای ساخت این بناها هزینه شده است.

وی افزود: احداث و تجهیز پروژه‌های بهداشتی درمانی در شهرستان دیر موجب ارائه خدمات مطلوب به مردم شده است و باعث رضایتمندی آنان است.

ساخت مرکز جدید درمانی بردخون

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در آئین آغاز عملیات اجرایی مرکز درمانی بردخون اظهار داشت: نوسازی و احداث بناهای بهداشتی درمانی یکی از اولویت‌ها شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر که با یاری خداوند متعال و همکاری مردم و مسئولین در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

احمد آخوندی گفت: با توجه به قدمت و کمبود فضای فیزیکی ساختمان فعلی لازم بود فضای جدیدی با مشخصه‌های بهداشتی، درمانی و زیستی طراحی و ساخته شود که خوشبختانه با همکاری بسیار خوب مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار، نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، این مسئله در شهرستان دیر محقق شده است.

وی گفت: ساختمان جدید مرکز درمانی بردخون با زیر بنای هزار و ۲۷۸ متر مربع در سه طبقه ساخته می‌شود که شامل واحدهای بهداشتی، درمانی و پانسیون پزشکان است.

وی در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت آن نیز گفت: برای ساخت این پروژه مبلغ هشتاد میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و امیدواریم در مدت ۱۲ ماه عملیات اجرایی آن تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه حوزه سلامت شهرستان دیر استفاده می‌کنیم و امیدواریم اجرای این پروژه‌ها رضایت‌مندی مردم را در پی داشته باشد.

آخوندی افزود: با احداث مرکز خدمات جامع سلامت بردخون میزان نوسازی ابنیه‌های بهداشتی درمانی در بخش بردخون به حدود ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان‌کرد: عملیات اجرایی تنها خانه بهداشت بازسازی نشده بخش بردخون نیز در سال آینده انجام می‌شود و خانه بهداشت بردخون کهنه بازسازی خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر