شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۰۹۹
جمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۷

فکرشهر: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر اظهار داشت: موضوع پسماند و مدیریت صحیح و اصولی آن یکی از مهمترین دغدغه هایی است که ذهن تصمیم گیران حوزه مدیریت شهری را به خود جلب کرده است.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، مسعود غلامزاده افزود: هدف اصلی از اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندها، ارتقاء سطح آگاهی عمومی در ارتباط با کاهش تولید زباله، جلب مشارکت شهروندان در دفع بهداشتی زباله، اطلاع رسانی از فواید بازیافت و بازگشت مواد قابل استفاده به چرخۀ تولید و همچنین آموزش و تشویق عموم به تفکیک پسماند‌های خشک و‌تر است.

وی گفت: پس از اجرای یک طرح مطالعاتی و آموزش چهره به چهره شهروندان، طرح تفکیک پسماند از مبدا از سال ۱۳۹۰ در بندر بوشهر با استقرار ۴ ایستگاه شهری آغاز شد.

غلامزاده گفت: با توجه به استقبال شهروندان از این طرح و ارائه آموزش چهره به چهره به ۷ هزار نفر طی سال‌های ۹۰ تا ۹۲، از ابتدای سال ۹۳ چهار ایستگاه دیگر نیز راه اندازی شد تا کار دریافت پسماند‌های خشک خانگی ادامه یابد.

وی بیان کرد: اگر چه این طرح با موفقیت کاملی در حال انجام بود، اما به دلایل نامشخص، از سال ۹۶ تعطیل و ایستگاه‌های جمع آوری پسماند‌های خشک به حال خود رها شدند.

غلامزاده اضافه کرد: ضرورت حفاظت از محیط زیست و امکان بازگشت برخی از پسماند‌ها به چرخه تولید، سبب شد تا طرح تفکیک پسماند از مبدا، از ابتدای سال جاری و بار دیگر به عنوان یک اولویت در سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: در این طرح، هشت ایستگاه ثابت برای جمع آوری مواد بازیافتی در سه ناحیه شهری در نظر گرفته شده ضمن این که روزانه از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۷ با استفاده از ۱۰ خودرو مخصوص و دو دستگاه موتور سه چرخه دارای آژیر، موادبازیافتی از درب منازل جمع آوری می‌شود.

غلامزاده گفت: ایستگاه یک در میدان امام، ابتدای خیابان بیسیم، ایستگاه دوم در خیابان باهنر، ایستگاه سوم در انتهای خیابان لیان غربی، ایستگاه چهارم در خیابان عاشوری نبش مسجد توحید، ایستگاه پنجم در خیابان هلالی، ایستگاه ششم در خیابان بهمنی جنب فروشگاه رفاه، ایستگاه هفتم در ابتدای خیابان امام زاده، و ایستگاه هشتم در شهرک نیایش کنار مسکن مهر در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در دو وقت صبح و بعد از ظهر زباله‌های خشک قابل بازیافت خود را تحویل و به جای آن اقلام بهداشتی تحویل گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر