دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: کارشناسان استاندارد، 250 واحد عرضه‌کننده مصنوعات طلا در استان بوشهر را مورد بازرسی قرار دادند.\n\nبه گزارش فکرشهر به نقل از فارس، محمدرحیم بهره‌مند  ظهر امروز در نشست با روسای ادارات استاندارد استان بوشهر اظهار داشت: از آنجا که مصنوعات طلا مشمول استاندارد اجباری هستند، کارشناسان این اداره کل، از ماه گذشته طرح بازرسی از مراکز عرضه طلا و فلزات گرانبها در سراسر استان را به منظور نظارت دقیق بر این مراکز و شناسایی مصنوعات غیراستاندارد آغاز کردند.
کد خبر: ۱۰۱۸۸
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۹

فکرشهر: مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: کارشناسان استاندارد، 250 واحد عرضه‌کننده مصنوعات طلا در استان بوشهر را مورد بازرسی قرار دادند.

\n\n

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، محمدرحیم بهره‌مند  ظهر امروز در نشست با روسای ادارات استاندارد استان بوشهر اظهار داشت: از آنجا که مصنوعات طلا مشمول استاندارد اجباری هستند، کارشناسان این اداره کل، از ماه گذشته طرح بازرسی از مراکز عرضه طلا و فلزات گرانبها در سراسر استان را به منظور نظارت دقیق بر این مراکز و شناسایی مصنوعات غیراستاندارد آغاز کردند.

\n\n

مدیرکل استاندارد استان بوشهر افزود: طی اجرای طرح، صحت عیار اعلام شده از واحد تولیدی که دارای کد شناسایی و نشان استاندارد بر روی مصنوعات مشمول استاندارد اجباری هستند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

\n\n

وی با اشاره به عدم استفاده از طلا در مصنوعاتی که شبیه گل یا اسکناس تولید می‌شوند، یادآور شد: در تولید مصنوعاتی که شبیه گل، اسکناس یا مواردی از این دست، طلا به کار نرفته و فقط ظاهر طلایی رنگ دارند، که شهروندان باید در هنگام خرید، به این مسئله دقت کنند.

\n\n

بهره‌مند همچنین تصریح کرد: هنگام خرید طلا و جواهرات، به کد شناسایی محصول و نیز قیمت روزانه این‌گونه مصنوعات گرانبها که توسط اتحادیه طلا و جواهرات اعلام می‌شود، دقت نمایند و حتماً فاکتور معتبر از فروشنده بخواهند.

\n\n

مدیرکل استاندارد استان بوشهر در پایان گفت: خوشبختانه با تجهیز این اداره کل به دستگاه XRF، عیارسنجی مصنوعات گرانبها در لحظه بازرسی، امکان‌پذیر شده و این نوید را به شهروندان عزیز می‌دهیم که عیار اعلام شده در مراکز عرضه طلا و جواهرات، کاملاً منطبق با عیار درج شده بر روی اینگونه محصولات است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر