پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۵۳۰
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: مرحله اول طرح هوشمند بیماری کرونا در شهرستان دشتستان اجرایی می شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، فتح اله نورزوی در نشست ستاد  مقابله با بیماری کرونا در جمع روسای ادارات، بخشداران و اصناف افزود: مرحله اول طرح هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید با  اولویت ادارات دولتی همزمان با سراسر کشور در شهرستان اجرایی می شود. 

نوروزی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات بر خط در بستر سامانه امید به منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان می باشد . 

وی همچنین اظهار کرد:کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی بخشهای حاکمیتی، دولتی، عمومی و خصوصی ، دستگاههای اجرایی موضوع ماده 2 قانون مدیریت بحران ، واحدها و فعالیت های صنفی ، دانشگاهها و حوزههای علمیه، حوزه های فرهنگی و اجتماعی و  تردد و حمل نقل از حوزه های مشمول این طرح  می باشند که در مراحل بعدی، طرح هوشمند سازی برای آنها اجرایی خواهد شد. 

فتح اله نورزوی بیان کرد: در حوزه های مشمول  این طرح، الزامات فعالیت، ضمانت اجرا و مسئول و ناظر به طور کامل مشخص شده است و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  ناظر عالی در تمام حوزه ها و فعالیتها  خواهد بود.   

وی بیان کرد: بنا بر مدیریت هوشمند محدودیت ها در مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی اعلام شده  که همه کارکنان مراکز مشمول این دستورالعمل اعم از دائم، موقت، پاره وقت و فصلی یا افرادی که تازه استخدام شده اند قبل از شروع به کار باید نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام نمایند. 

نوروزی  تاکید کرد: طبق این طرح ؛ در مراکزی که پذیرش مشتری داشته و پذیرایی در محل انجام می گردد در صورتی مشتریان می توانند از خدمات مراکز مذکور استفاده نمایند که نسبت به تزریق دو دوز واکسن کرونا که دو هفته از آن نیز گذشته باشد،اقدام نموده و دارای کارت واکسن و یا ثبت اطلاعات در سامانه واکسیناسیون باشد. 

فرماندار شهرستان دشتستان اقناع و تشویق مردم برای تزریق واکسن کرونا تنها بر عهده شبکه بهداشت و درمان نیست و تمامی ادارات، نهادها برای پویش برای هم بمانیم ( واکسیناسیون کرونا) به معنای واقعی تلاش نمایند  تا هر چه زودتر به مورد  انتظار کشوری که 85 درصد می باشد ، برسیم .

فتح اله نوروزی گفت: 4 منطقه آموزش و پرورش باید  نسبت به شناسایی کادر آموزشی و دانش آموزانی که تا کنون واکسن تزریق نکرده اند، با شبکه بهداشت و درمان همکاری نمایند.

نوروزی تصریح کرد: مراکز واکسیناسیون در شهرستان باید تقویت شوند و مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت با جدیت همیشگی در کنار مراکز تجمیعی ، برای واکسیناسیون افراد جامعه تلاش نمایند. برای واکسیناسیون افراد ساکن در مناطق صعب العبور و کوهستانی ، اکیپ های سیار بیشتری فعال شوند و چون  تعداد افراد واکسینه نشده در شهرستان بالاست ،همه نهادهای اجرایی شهرستان  باید با حساسیت بیشتری به شبکه بهداشت و درمان در این امر مهم  کمک نمایند.

فرماندار دشتستان تاکید کرد: بحث رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس باید با جدیت انجام شود و با نظارت بازرسان بهداشتی و همکاری مدیران ،تمامی مدارس طبق چک لیست ارسالی وزارت بهداشت مورد بازرسی قرار گیرند و نتیجه این بازرسی ها طی یک نامه به مدیرکل اموزش  پرورش استان ارسال شود .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر