يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۵۷۵
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش گفت: امر به معروف و نهی از منکر  امری فطری، خدایی، مکتبی و متاثر از سنت نبوی است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی موحدی در آیین پایانی اولین جشنواره کشوری مفلحون و تجلیل از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه فرهنگیان بوشهر افزود: امر به معروف و نهی از منکر مربوط به همه امت اسلام، نخبگان امت اسلامی  و آن‌هایی است که در راس قدرت هستند.
 
وی عنوان کرد: در همه کشور‌ها امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، اما با نام دیگر، یعنی قوانینی برای سالم سازی جامعه دارند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر زمانی رخ می‌دهد که اوج محبت ما به فردی دیگر است؛ البته این فریضه باید با لحن درست صورت بگیرد. امر به معروف و نهی از منکر زمینه صعود فرد را فراهم و از سقوط او جلوگیری می‌کند و در مجموع بی تفاوت نبودن نسبت به این موضوع بسیار مهم است.
 
سرپرست معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم گفت: منتخبین این جشنواره از استان‌های مختلف کشور هستند که در ۳۵ شاخصه و ۳ معیار برگزیده شده‌اند.
 
محمود حق دوست افزود: دبیرخانه اولین جشنواره کشوری مفلحون به بوشهر واگذار شد و سال دیگر هم دبیرخانه برای دومین سال در بوشهر خواهد بود.
 
وی عنوان کرد: ارتقاء شان آمران به معروف و ناهیان از منکر، شناسایی الگو‌های رفتاری برتر و تقدیر از مدارس و ادارات برتر در حوزه امر به معروف و نهی از جمله اهداف این جشنواره است.
 
سرپرست معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: بیش از ۸۰۰ اثر از ۲۸ استان به دبیرخانه‌های استانی ارسال شد و در نهایت ۲۰۰ اثر در سه حوزه مدارس و مراکز دارالقرآن، ادارات نواحی و مراکز و ادارات کل در ۳۵ شاخص و ۳ معیار معرفی شدند.
 
مدیرکل نماز، عترت و قرآن وزارت آموزش و پرورش هم در این جشنواره با گرامیداشت یاد و نام ۳۶ هزار دانش آموز و ۵ هزار معلم شهید گفت: استان بوشهر فرایند مفلحون را به عنوان قرارگاه مجازی امربه معروف و نهی از منکر به خوبی مدیریت کرد.
 
میکائیل باقری افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ارزش‌های اخلاقی در آموزش و پرورش و مدارس است به گونه‌ای که خوبی‌ها نهادینه و نهی‌ها حذف شود.
 
وی عنوان کرد: در دومین جشنواره در سال آینده علاوه بر مدارس و ادارات برتر، افراد برتر نیز در این حوزه معرفی خواهند شد.
 
مدیرکل نماز، عترت و قرآن وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شهید حسین گورکی از بوشهر یکی از الگو‌های امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: اگر این فریضه در جامعه جریان پیدا کند بسیاری از مفاسد از بین می‌رود.
 
در این مراسم ضمن تجلیل از ادارات، نواحی و مدارس برگزیده در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از خانواده شهید گورکی نیز تجلیل شد.
 
همچنین در این جشنواره از پوستر دومین جشنواره کشوری مفلحون رونمایی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر