پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۶۱۱
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

فکرشهر:  مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر ورور سامانه بارشی شدیدی از بعد از ظهر شنبه به این استان همه دستگاه‌های امدادی در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، جهانگیر دهقانی افزود: بر اساس اعلام هواشناسی استان بوشهر سامانه بارشی جدیدی از بعد ازظهر فردا شنبه با تقویت و شدت بیشتر در حال نزدیک شدن به این استان است که بیشتر شهرستان‌های جنوبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

وی با اشاره به هشدار  هواشناسی بوشهر نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در این استان از فردا نسبت‌ به خسارت وارد شدن به محصولات کشاورزی هشدار داد و از دریانوردان نیز خواست از ترددهای دریایی غیر ضروری خودداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: این سامانه بارشی تا روز دوشنبه فعال است و شدت فعالیت آن از اواخر روز شنبه تا ظهر یکشنبه پیش بینی شده است.

دهقانی افزود: با توجه به پیش‌بینی رگبار شدید باران در برخی نقاط که همراه با رعد و برق، بارش تگرگ و وزش تندباد است، بنابراین محصولات کشاورزی بویژه سبزی، صیفی و گوجه فرنگی در معرض خطر هستند و باید برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در مزارع و باغ‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی ادامه داد: همچنین خلیج فارس در این مدت مواج و متلاطم است که با توجه به وزش تند باد لحظه‌ای، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس و احتمال غرق شدن شناورها بویژه شناورهای کوچک پیش‌بینی می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

دهقانی برضرورت رعایت موارد ایمنی از سوی مردم تاکید کرد.

وی در باره بارندگی های روز گذشته گفت: بارندگی‌های روز گذشته بجز ۲ مورد بارش تگرگ درباغان شهرستان دشتی و بردخون شهرستان دیر که موجب بروز خسارت‌هایی به مزرعه‌های گوجه فرنگی شده خسارت چشمگیری به دنبال نداشته است.  

وی بیان کرد: این سامانه بارشی که از دیروز استان بوشهر را تحت تاثیر قرار داد بیشترین بارندگی با ۸۶ میلی‌متر در بوشهر به ثبت رسیده است.

دهقانی اضافه کرد: همچنین در شهرستان گناوه ۷۱.۵، خارگ ۵۸.۲، جم ۵۶.۶، اهرم ۴۷.۶، خورموج ۴۶.۷، برازجان ۴۶.۱، دیلم ۴۱.۴، کنگان ۳۴، دیر ۲۵.۵ و عسلویه چهار میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر همه محورهای ارتباطی باز و مشکلی آب بردگی در راه‌های ارتباطی گزارش نشده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر