دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۶۴۲
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه دشمن همیشه در کمین است، گفت: حضور مردم در صحنه‌ها ناکامی دشمنان را در پی دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: بی‌بصیرتی در تشخیص حق و باطل در فتنه ۸۸ باعث بروز مشکلاتی برای کشور شد.

وی با اشاره به اینکه بی بصیرتی منجر به تفرقه در جامعه شد خاطرنشان کرد: در این فتنه افراد زیادی احساس کردند نظام از دست رفته زیرا غبار فتنه چشم‌ها و گوش‌‎ها را گرفته بود.

خطیب نماز جمعه بوشهر بهترین مشعل هدایت‌کننده برای مردم در جریان فتنه را رهبری دانست و اضافه کرد: در این فتنه حتی آنانی که همراه امام و تأثیرگذار در انقلاب بودند ملاحظه نظام و انقلاب نکردند تا جایی که خیلی از افراد در برابر این فتنه به ابهام افتاده بودند.

‬ ‬وی بصیرت را لازمه تشخیص حق از باطل دانست و خاطرنشان کرد: ریشه تمام رفتار و اخلاق برنامه‌های خانوادگی و اجتماعی بر مبنای دین است و این نیاز به بصیرت دینی دارد.

دشتی ادامه داد: مردم در این فتنه متوجه وضعیت نبودند تا اینکه حمله ابلهانه دشمن به حسینیه‌ها و مسجدها منجر به شناخت وضعیت شد و متوجه شدند که نباید فریادهای رهبر انقلاب را بدون جواب بگذارند.

وی ادامه داد: توجه به دنیا و غفلت از خدا منشأ نابینایی است و اگر در جهان با وجود مشاهده مصیبت‎‌ها، قتل‎‌ها و کشتار احساسی نسبت به آن وجود ندارد این نشان از غفلت از وجود خداوند است.

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ولایت‎مداری ویژگی بارز سردار سلیمانی است؛ وی خودش را مرید رهبر معظم انقلاب معرفی کرده است.

وی از ویژگی‌های بارز سردار شهید قاسم سلیمانی به روحیه مجاهدت، ایثارگری، میدانی و عملیاتی بودن این سردار محبوب و مردمی اشاره کرد و افزود: این ویژگی‌ها سردار سلیمانی را تبدیل به نماد یک مکتب کرده است.

حجت الاسلام دشتی روحیه استکبارستیزی و ولایت‌مداری‎را سرفصل مهم و راهبردی مکتب سردار سلیمانی دانست و افزود: این خصوصیات منجر به محبوبیت وی در بین قشرهای مختلف مردم شده‌است.

وی بیان کرد: ایران اسلامی فرماندهان شهید و والا مقام بی شماری دارد اما وجود خصلت‌های بی‌شمار سردار سلیمانی را دیگر فرماندهان شهید متمایز کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر