سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۱۷۹
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: امام هادی(ع) برترین الگو برای مقابله با تهاجم اقتصادی و فرهنگی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در سخنانی به مناسبت سالگرد شهادت امام هادی علیه‌السلام اظهار داشت: معرفت به خدا و خاندان عصمت و طهارت باعث می‌شود تا از گناهان دور شده و در مسیر ترقی و پیشرفت قرار بگیریم.

وی با اشاره به همزمانی دوران امامت امام هادی علیه‌السلام با خلفای عباسی از جمله متوکل خاطرنشان کرد: امام هادی علیه‌السلام ۳۳ سال امامت شیعیان را به عهده داشتند و بیشتر سال‌های امامت را در سامرا تحت نظارت حاکمان عباسی گذراندند.

امام جمعه بوشهر امام دهم در فضای اختناق سیاسی قرار داشت اضافه کرد: امام هادی علیه‌السلام با فشارهای حکومت عباسی از مدینه به سامرا با اجبار هجرت کردند و در محله استقرار لشکریان خلفای عباسی قرار گرفتند که تحت نظارت ویژه بودند.

وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی داخلی در دوران امامت حضرت امام هادی علیه‌السلام توسط افراد منحرف شایع بود و تهاجم اقتصادی در جهان اسلام و مسلمانان انقلابی شدت گرفت و بسیاری از مسلمانان انقلابی دچار فقر اقتصادی شدید بودند کما اینکه در مدینه این فقر در آن زمان مشهور است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه امام هادی علیه‌السلام دارای ویژگی‌های فراوانی از جمله برترین الگو برای مقابله با تهاجم اقتصادی و فرهنگی است، اضافه کرد: ایشان نمونه‌ای از یک انسان کامل و یک مجموعه بزرگ از اخلاق اسلامی است.

وی با بیان اینکه همه خلفای عباسی به اشکال مختلف توسط نیروهای خودشان از بین رفتند خاطر نشان کرد: امام هادی علیه‌السلام تهاجم فرهنگی با بیانات خودشان و برنامه‌ریزی همه از بین بردند و ارتباط امت و با امام با تأسیس شبکه وکلا و نمایندگان که ایجاد کردند جغرافیای نفوذ در کل جهان اسلام اضافه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر