سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۳۷۸
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

فکرشهر:  سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده شکایت بیماران پروانه‌ای علیه دولت ایالات متحده آمریکا در مرحله تکمیل مستندات در پزشکی قانونی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ذبیح‌الله خداییان روز سه شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر افزود: بی شک انقلاب اسلامی ایران بزرگترین تحول در قرن معاصر بود و همه معادلات جهانی را برهم زد در حالی که جهان دو قطبی بود و انقلاب اسلامی مبتنی بر آموزه‌های دینی با شعار نه شرقی نه غربی به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، الگوی انقلاب های بعدی شد و به همه مستضعفان جهان اعتماد به نفس بخشید و برای همه آزادیخواهان جهان الگو شد.

خداییان با اشاره به  ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی افزود: همافران نیروی هوایی با بیعت با امام خمینی کمر طاغوت را شکستند.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: شهادت مظلومانه افسر جوان نیروی انتظامی را تسلیت عرض می کنم؛ بی‌شک امنیت پایدار امروز مرهون خون این شهدا است که در راه دفاع از این مملکت جان خود را فدا کردند.

خداییان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه چندی پیش دادگاه رسیدگی به پرونده شکایت بیماران پروانه‌ای از دولت ایالات متحده آمریکا در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین الملل برگزار شد. آیا حکم این دادگاه صادر شده است؟ گفت: بیماران پروانه‌ای نیازمند پانسمان های خاصی هستند که این پانسمان ها توسط یک شرکت سوئدی ساخته می شود و در اثر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران از ورود این پانسمان ها به کشور خودداری شد و در نتیجه این اقدام چند تن از این بیماران جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: جمعی از بیماران پروانه ای در شعبه ۵۵ دادگاه امور بین الملل تهران اقدام به طرح دعوا علیه دولت آمریکا کردند که تعداد شاکیان در این پرونده حدود ۲۹۵ نفر است که علیه حدود ۳۰ نفر اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله رییس جمهور وقت آمریکا و وزیر امور خارجه این کشور شکایت خود را مطرح کردند.

خداییان گفت: این پرونده در جریان رسیدگی قرار دارد و اکنون در مرحله تکمیل مستندات در پزشکی قانونی است.

بازار رمز ارزها شفاف سازی شود
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره شفاف سازی بازار رمز ارزها و ساماندهی این بازار گفت: این پدیده هنوز در کشور ما ساماندهی یا تعیین تکلیف نشده است.

وی ادامه داد: رییس قوه قضاییه از باب پیشگیری تذکر داده است تا بانک مرکزی و متولیان امور اقتصادی این موضوع را شفاف سازی کنند؛ یا سامان بدهند یا ممنوع کنند.

خداییان افزاود: تا فرصت هست متولیان امور اقتصادی باید چارچوب فعالیت رمزارزها را مشخص کنند همچنین در سازمان بازرسی هم قبلاً هشدارهای لازم داده شده است و امیدواریم این موضوع هرچه سریعتر شفاف سازی شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره مهرشاد سهیلی گفت: این شخص هنوز تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب قم قرار دارد که با نیابت قضایی نسبت به بازداشت وی اقدام شد.

وی ادامه داد: اتهامات متعددی متوجه این شخص است و اکنون به لحاظ عجز در تودیع وثیقه در بازداشت به سر می برد و چند نفر دیگر به عنوان مظنون و مطلع در این پرونده دعوت شدند اما در این پرونده فعلا اتهام متوجه فرد دیگری نیست.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده بابک خرمدین گفت: پدر این فرد با اتهام سه فقره قتل عمد فوت کرد و پرونده مادر بابک خرمدین به اتهام معاونت در سه فقره قتل در جریان رسیدگی قرار دارد.

خداییان اظهارداشت: اکنون کیفرخواست این پرونده صادر شده و در مرحله ارجاع به دادگاه قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر