شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۶۱۰
جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۸

فکرشهر: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمات این انقلاب به ملت بی‌شمار است گفت: تبدیل به یک ابرقدرت در سطح بین‌المللی شده‌ایم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی پیش از ظهر جمعه در مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن در بوشهر اظهار داشت: تاریخ انقلاب اسلامی را باید به صورت مفصل مطالعه کرد و به نسل جوان آموزش داد.

وی با بیان اینکه مطالعه تاریخ فواید فراوانی دارد اضافه کرد: تاریخ آیینه‌ای است که در جلوی ما قرار دارد و گذشته را می‌توانیم ببینیم و هر فرد و ملتی به این آئینه نیازمند است تا صحنه‌های مختلف گذشته‌اش را ببیند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاریخ دیروز را به امروز و امروز را به فردا متصل می‌کند خاطرنشان کرد: تاریخ معلم است و باید در کلاس این معلم بنشینیم و درس‌هایی که در دل خود را دارد بیاموزیم.

وی با بیان اینکه رمز اوج و موج یک ملت و رمز انحطاط و سقوط آن را از تاریخی می‌توانیم بیاموزیم افزود: اگر انسان با دقت پندها و رهنمودهای تاریخ را بپذیرد در پرتو نور چراغ تاریخ می‌تواند راه را به خوبی ادامه دهد. تاریخ می‌تواند یکی از وسایل هدایت باشد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه ملتی که تاریخ قوی‌تری داشته باشند در مقابل چالش‌های مختلف راست قامت می‌ایستد گفت: کشورهایی که در چند سده اخیر تشکیل شده است برای خود یک تاریخ خیالی نوشتند تا به آرامش برسند.

پیشرفت‌ها را ببینیم

وی با اشاره به اینکه ۶۵ هزار نفر عضو هیئت علمی کشور هستند و جوانان را برای آینده تربیت می‌کنند بیان کرد: پنج هزار شرکت دانش‌بنیان با بیش از ۱۳ هزار عضو علمی در این کشور مشغول فعالیت هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حفظ کشور از چنگ دشمن سرمایه‌گذاری عظیمی را داشته‌ایم و باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی افراد این همه پیشرفت را در مقابل برخی مشکلات نادیده می‌گیرند افزود: برخی می‌گویند کاش مثل زمان شاه باشیم و این افراد خبر ندارند که بر این ملت چه می‌گذشت.

تقوی با اشاره به اینکه خدمات این انقلاب به ملت بی‌شمار است تاکید کرد: در جنگ تحمیلی با همه کشورهای استکباری می‌جنگیدیم و در همین شرایط هم عمران و آبادانی کشور فراموش نشد.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۰ هزار کیلومتر جاده و ۱۰ هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور احداث شده است اضافه کرد: ظرفیت بنادر ما ۲۰ برابر شده است و تعداد سدها از ۱۳ سد به ۴۰۰ سد بزرگ رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ درصد مناطق روستایی برق‌دار شده‌اند خاطرنشان کرد: دسترسی به آب بهداشتی در روستاها به ۹۶ درصد رسیده است. در زمینه گاز و تلفن و… هم کارهای بزرگی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امید به زندگی افزایش یافته است ادامه داد: همه اینها از برکات انقلاب اسلامی است که تبدیل به یک ابرقدرت در سطح بین‌المللی شده‌ایم.

انقلاب ایران از فرهنگ عاشورا وام گرفت

تقوی با اشاره به اینکه دشمنان دنبال تغییر در رفتار مردم ما هستند اظهار داشت: محور حملات دشمنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است و می‌خواهند بین مردم و رهبری فاصله بیاندازند.

وی با اشاره به اینکه برای آسیب ندیدن مملکت باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم اضافه کرد: ملت ایران ایستادگی کرده و افتخار داریم که یک وجب از این آب و خاک با غیرت ملت به بیگانگان داده نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: هر انقلابی یک شناسنامه دارد و شناسنامه انقلاب ما شعارهای مردم است که می‌گویند نهضت ما حسینی است و اعلام کردند که راه حسین راه ما است و محرم آغاز نهضت ما است.

وی با اشاره به اینکه شهادت در انقلاب اسلامی موتور محرکه نهضت بوده است افزود: در شعارهای مردم به خوبی شعارهای مردم از شهادت‌طلبی را می‌بینیم. «برادر شهیدم راهت ادامه دارد» این شعارها انقلاب را نگه داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر