دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۸۳۹
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌های نسل جدید جامعه محور و نیازمحور فعالیت خواهند کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی خیرالدین در مراسم معرفی رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: برای اینکه دانشگاه‌ها از نیاز‌های جامعه آگاه شوند، نظام ایده‌ها و نیاز‌ها ایجاد شده است و همه مردم می‌توانند نیاز‌های علمی و تخصصی را وارد سامانه کنند. در این بستر ارتباط میان نیاز و ایده ارتباط برقرار می‌شود.

او افزود:۱۶ اتاق فکر دروزات علوم شکل گرفته است و ۳۰۰ نخبه در این اتاق‌ها فعالیت دارند که تلاش آن‌ها نتیجه خوبی داشته است.

معاون وزیر علوم گفت: در این سامانه نیاز‌های کشور را می‌توانیم داشته باشیم و قادر خواهیم بود نقشه نیاز و ایده‌های کشور را ترسیم کنیم.

خیرالدین ادامه داد: این کار باعث می‌شود بسیاری از پایان نامه‌های دکتری نیازمحور شوند.

او گفت: طرحی برای فعالیت فناورانه دانشجویان در دست اجرا داریم به نام دستیار فناوری که طبق آن، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، میزبان هستند و دانشجویانی که علاقه‌مند به این حوزه هستند مهمان این مراکز می‌شوند و به آن‌ها دستمزدی هم پرداخت می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دانشگاه‌های نسل سوم کارآفرین محسوب می‌شدند، اما دانشگاه‌های نسل چهارم کارآفرین با مسئولیت اجتماعی هستند.

خیرالدین گفت: کارآفرینی نیازمند فرهنگسازی است و باید جوانان را با این حوزه آشنا کنیم.

به گفته او، ۷۷ مرکز کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور فعالیت دارند.

در این مراسم دکتر محمد مدرسی به عنوان سرپرست دانشگاه خلیج فارس معرفی و از خدمات دکتر عبدالمجید مصلح قدردانی شد.

مصلح از آبان ۱۳۹۳ به عنوان سرپرست و از خرداد ۱۳۹۴ به عنوان رئیس دانشگاه خلیج فارس فعالیت کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر