جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۱۴۱
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۳

فکرشهر: سرپرست دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: این دانشگاه با ۳۰ سال سابقه برای نخستین بار در رتبه بندی دانشگاه‌های برتر جوان جهان قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد مدرسی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: رتبه بندی دانشگاه‌های جوان که از سوی موسسه رتبه بندی تایمز منتشر شده بر اساس همان ۱۳ شاخص عملکردی است که برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان انجام می‌شود.

سرپرست دانشگاه خلیج فارس بوشهربیان کرد: تنها تفاوت آن با رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان این است که وزن کمتری به شاخص شهرت داده شده است.

سرپرست دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: در این رتبه بندی دانشگاه‌ها در همه مأموریت‌های اصلی خود از جمله آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی مورد قضاوت قرار می‌گیرند تا جامع‌ترین و متعادل‌ترین مقایسه های موجود ارائه شود.

مدرسی اظهار کرد: رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ شامل ۵۳۹ دانشگاه است که این شمار نسبت به ۴۷۵ دانشگاه بررسی شده در رتبه بندی سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین ۲۵۱ مؤسسه دیگر با وضعیت "گزارش‌گر" فهرست شده‌اند، به این معنی که داده‌ها را ارائه کرده‌ اما معیارهای واجد شرایط بودن در رتبه بندی تایمز برای دریافت رتبه  را بدست نیاوردند.

مدرسی با بیان اینکه کشورهای هند و ترکیه هر کدام با ۴۰ مؤسسه در این رتبه بندی از انگلستان پیشی گرفتند افزود: ایران و انگلستان هر ۲ با ۳۷ دانشگاه به صورت مشترک در جایگاه سوم تعداد دانشگاه های جوان برتر قرار دارند.

وی افزود: به طور کلی ۷۴ کشور در جدول رتبه بندی دانشگاه‌ها حضور دارند که این تعداد نسبت به سال گذشته که ۶۸ کشور بود، افزایش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر