سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۳۷۸
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱

فکرشهر: سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۱۰ طرح و پایان‌نامه تحقیقاتی در مرکز حیوانخانه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در دست اجراست.

به گزارش فکرشهر از علوم پزشکی بوشهر، دکتر اکرم فرهادی در حاشیه بازدید از مرکز پرورش و نگهداری از حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: به‌طور ویژه لازم است به مرکز تکثیر، پرورش و نگهداری از حیوانات آزمایشگاه توجه شود.

وی بر الزام رعایت اخلاق در کار با حیوانات آزمایشگاهی تأکید کرد و گفت: تحویل حیوانات به افراد، فقط با رؤیت شناسه اختصاصی اخلاق مربوط به طرح مصوب انجام می‌شود. دریافت تأییدیه اخلاق برای انجام هرگونه اقدام در رابطه با حیوانات آزمایشگاهی ضروری است.

فرهادی افزود: رعایت همه موازین اخلاقی در کار با حیوانات در همه مراحل کار تحقیقاتی از جمله مطالعاتی که به‌صورت پایلوت صورت می‌گیرند، مورد نظارت و ارزیابی کمیته اخلاق قرار خواهد گرفت و در صورت رعایت اصول مربوطه مجوز استفاده از حیوان در کار اصلی داده می‌شود.

مسئول مرکز حیوانخانه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در زمینه اقدامات انجام شده، ظرفیت‌های موجود و رویکرد آینده‌نگر حیوانخانه، در راستای افزایش فضای فیزیکی و کمبود‌های حیوانخانه برای خرید وسایل و تجهیزات موردنیاز برای بهبود خدمت‌رسانی این مجموعه توضیحاتی داد.

دکتر فرزادی نیا اظهار داشت: افزایش استاندارد‌های نگهداری حیوانات آزمایشگاهی، توسعه فیزیکی مکان حیوان خانه و امکانات لازم در مراحل مختلف کار تحقیقاتی، بازدید مستمر و شش‌ماهه توسط همکاران بهداشت محیط برای ارزیابی عوامل محیطی حیوان خانه نور، رطوبت و دما، اهمیت استفاده از نرم‌افزار‌های شبیه‌سازی حیوانات به جای استفاده از حیوان زنده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط برای اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان علاقه‌مند به کار تحقیقاتی با حیوان ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر