پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل هواشناسی بوشهر:
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای به استان خبر داد و گفت: برای امروز و فردا کاهش کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان بوشهر پیش بینی می‌شود...
کد خبر: ۱۰۸۶۷۰
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای به استان خبر داد و گفت: برای امروز و فردا کاهش کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان بوشهر پیش بینی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی تشکیل توده غلیظ گرد و غبار روی کشور عراق و نفوذ آن به غرب کشور و استان خوزستان و با توجه به وزش باد شمالی روی سواحل و فراساحل شمالی استان بوشهر، نفوذ و فرو نشست گرد و غبار طی امروز روی شمال خلیج فارس و سواحل و فراساحل شمالی استان بوشهر دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد به سبب وزش باد شمال غربی دریا تا روز یکشنبه غالباً در مناطق شمالی و مرکزی متلاطم پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: همچنین طی امروز و فردا با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران در برخی از نقاط استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: در این مدت به سبب وزش باد، ایجاد گردوخاک محلی و همچنین نفوذ گردوغبار از مناطق همجوار به استان و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط گردوغبار و کاهش دید افقی، گاهی افزایش ابر با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد در قسمت‌های شمالی و مرکزی غالباً شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۲ تا ۴۲ و بر روی دریا ۱۸ تا ۴۶ گاهی بیش از ۵۶ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های جنوبی متغیر با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا در مناطق شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ امروز دور از ساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر