پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۱۵۲
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: این دانشگاه ساخت ۱۹ پایگاه اورژانس جاده‌ای را در دستور کار دارد و در تلاشیم هر چه سریع‌تر این پایگاه‌ها را به مرحله عملیاتی برسانیم.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر روز شنبه به نقل از دکتر حسن ملکی زاده در آیین افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای خیرساز بندرریگ افزود: در زمان حاضر میانگین رسیدن آمبولانس به محل حادثه در جاده‌های استان بوشهر ۸ تا ۹ دقیقه است که نسبت به استاندارد ۱۴ دقیقه کشور پایین تر است و  با راه اندازی این پایگاه ها می‌توانیم این زمان را کاهش دهیم.

وی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از ۴۰۰ ماموریت توسط اورژانس جاده‌ای در راه ساحلی بوشهر به گناوه انجام شده است.

ملکی زاده گفت: پایگاه اورژانس جاده‌ای بندرریگ پنجاه و پنجمین پایگاه اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر است که پروژه ساخت آن به همت خیران  سلامت در دهه فجر ۱۳۹۶ شروع و با حضور استاندار بوشهر  به مرحله بهره برداری می رسد.

ملکی زاده بیان کرد:  فاصله پایگاه اورژانس جاده‌ای بندرریگ با پایگاه اورژانس جاده‌ای چهارروستایی ۲۲ کیلومتر و  فراکه ۳۵ کیلومتر است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهارداشت:  زمین این پایگاه به مساحت ۳۰۰ متر مربع توسط خیر سلامت علی منصوری زاده به شبکه بهداشت و درمان گناوه اهدا شده بود و ساخت آن توسط دیگر خیر سلامت زنده یاد ولی حجی در سال ۹۶ کلید خورد.
وی یادآورشد: برای ساخت و تکمیل این پروژه، یک میلیارد و دویست میلیون تومان توسط خیر سلامت پرداخت شده است که بهره برداری از آن می تواند کمک قابل توجه ای به مرکز اورژانس ۱۱۵شهرستان گناوه کند.

ملکی زاده افزود: این پروژه با زیر بنای ۲۰۰ متر مربع در بهمن ۱۴۰۰ توسط خیر سلامت تکمیل و با تامین نیرو توسط دانشگاه علوم پزشکی، شروع به فعالیت کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر