پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۲۷۲
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۴

فکرشهر: دید و بازدید و مسافرت اگر چه قسمت خوب تعطیلات نوروز بود، اما از آن طرف باعث افزایش آمار بیماران و بستری‌ها در استان بوشهر شده و برخی‌ها را روانه بیمارستان کرده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آمار بیماری به طور معمول دو هفته بعد از مسافرت‌ها مشخص می‌شود و این موضوع را در نوروز پارسال هم تجربه کردیم.

دکتر قاسم برجوئی فرد از افزایش تدریجی بیماران مبتلا به کرونا در روز‌های اخیر خبر داد و افزود: بستری‌های امروز (دوشنبه ۱۵ فروردین) ۷۴ نفر و در بخش مراقبت‌های ویژه ۱۲ نفر است؛ و این در حالی است که دیروز بستری‌ها ۶۳ نفر و در بخش مراقبت‌های ویژه ۸ نفر بوده است.
 
وی با بیان اینکه همچنان استقبال ازتزریق دوز سوم در استان کم است، افزود: اکنون که در اوج موج بیماری نیستیم، بنابراین مردم راحت‌تر می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در زمان حاضر ۸/۸۴ درصد جمعیت واجد شرایط دوز اول، ۳/۷۸ درصد دوز دوم و فقط ۹/۳۴ درصد دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.
 
وی همچنین آمار واکسیناسیون کودکان را زیر ۱۰ درصد عنوان و تاکید کرد: با توجه به حضور دانش‌آموزان در مدارس، ضرورت تزریق واکسن بیشتر احساس می‌شود، چون ممکن است یک دانش‌آموز بیمار، چندین همکلاسی خود را مبتلا کند.
 
دکتر برجوئی فرد در مورد نحوه فعالیت مراکز واکسیناسیون در ماه مبارک رمضان نیز گفت: مراکز منتخب که شامل مراکز خدمات جامع سلامت می‌شود در نوبت صبح و مراکز تجمیعی نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ فعال خواهند بود.
 
وی اظهار کرد: در صورت استقبال همشهریان از دریافت واکسن، ساعت فعالیت مراکز تجمیعی افزایش پیدا می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر