پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۱۲۸۴
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۴

فکرشهر: به دنبال انتشار خبر ایسنا در گفت و گو با نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با تیتر "بازار دارو دچار رها شدگی شده است "مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به این خبر جوابیه ای را به این خبرگزاری ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، در این جوابیه آمده است؛

" قاچاق معکوس از عواقب ارز ترجیحی است و این موضوع بدیهی است وقتی یک دارویی با یک دهم قیمت واقعی به فروش برسد، قطعا انگیزه قاچاق فراهم می شود. نه فقط دارو، هر کالایی اگر یارانه‌ای به فروش برسد، انگیزه قاچاق فراهم می‌شود. ارز ترجیحی تنها دلیل قاچاق معکوس است و شاید بخش اعظم فساد در حوزه دارو، مرتبط با ارز ترجیحی است.

اصلاح  قیمت دارو طبیعی است، زیرا مولفه های زیادی بر قیمت دارو تاثیر دارند، پس در نتیجه، محصول نهایی نیز متاثر می شود، سازمان های بیمه گر و صنعت بیمه در تمام دنیا وظیفه دارند که این هزینه ها را پوشش دهند.  سازمان های بیمه گر کشور ما هم اگر  به درستی نقش خود را ایفا کنند و اگر همزمان با تغییر نرخ دارو، تجهیزات و خدمات، پوشش کاملی بدهند، قطعا بیماران با رنج بسیار کمتری مواجه می شوند.

دارو همیشه اصلاح قیمت داشته است، اما باید توجه داشت که این اصلاح قیمت از تورم جامعه و افزایش نرخ سایر اقلام اساسی بسیار پایین‌تر است. همچنین در صورتیکه سازمان‌های بیمه‌گر با برنامه‌ریزی و اقدامات موثرتر و عمل به وظایفی که قانون برایشان پیش‌بینی کرده است قادر هستند فشار ناشی از اصلاح قیمت ها بر بیماران را کاهش دهند."

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر