دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۸۵۸
سه‌شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: ورود گرد و غبار به استان بوشهر باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در سطح استان شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، طی روزهای اخیر میزان ذرات گرد و غبار در هوای استان بوشهر افزایش یافته و مناطق مختلف استان تحت تأثیر ریزگردها قرار گرفته‌اند.

بر اساس اعلام محیط زیست استان بوشهر، میزان ریزگردها در شهر برازجان ۲۸۶، دیلم ۹۹، بوشهر ۱۹، خورموج ۲۴۹، گناوه ۲۲۳، کنگان ۱۶۷ و عسلویه ۲۸۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

روز گذشته بالاترین میزان ریزگرد در ساعت‌های مختلف برای شهر برازجان دو هزار و ۷۷۶، دیلم دو هزار و ۱۷۳، بوشهر هزار و ۶۶۶، خورموج هزار و ۸۳۸، گناوه سه هزار و ۲۳۷، کنگان ۲۷۹ و عسلویه ۲۴۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

با توجه به غلظت ریزگردها، بر اساس استانداردها به غیر از دیلم در شهرهای برازجان، بوشهر، گناوه، کنگان، عسلویه و خورموج برای گروه‌های حساس به عنوان هوای ناسالم گزارش شده است.

بررسی شواهد نشان می‌دهد میزان غلظت ریزگردها در استان بوشهر در حال کاهش است؛ این در حالی است که بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی توده جدیدی از گرد و غبار از دیروز با غلظت بالاتر این استان را فرا می‌گیرد.

‌ گرد و غبار تا امشب مهمان بوشهر است

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وجود کاهش شدت گرد و غبار و بهبود میزان دید، اما این پدیده به علت سرعت کم وزش باد همچنان در جو استان برقرار است.

زهرا راستگو افزود: اکنون میزان دید در گناوه، برازجان و جزیره خارگ چهار کیلومتر و در بوشهر، دیر، دیلم و امام حسن ایستگاه بهرگان پنج کیلومتر است.

وی گفت: به علت ناپایداری‌های جوی و سرعت کم وزش باد که اکنون هفت کیلومتر در ساعت است پیش بینی می‌شود پدیده گرد و غبار تا امشب مهمان آسمان استان باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر